Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
13. december 2000 - 10:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Java i IE5(mac) \"how to set class paths?\"

Hejsa

ak, hvorfor fungere java så ringe på mac?
jeg kan ofte ikke se java elementer korrekt, men måske er der hjelp at hente??

for det første: jeg kører med IE5.0 mac
for det andet: jeg har installeret den seneste udgave af MRJ

jeg her slået log java alerts til i min browser så jeg kan se hvad der evt går galt, og det er noget med local class path.

går jeg fx. ind på unibanks nye netbank på adressen: https://www.netbank.unibank.dk/netbank/index.jsp

så loader den login appletten og derefter kommer følgende fejl:

Warning: local config path not specified!
Java Exception: java.lang.NullPointerException -
Stack Trace:
java.lang.NullPointerException
    at com.ibm.cbt.thinclient.netbank.LogonApplet.initAddOn(LogonApplet.java:471)
    at com.ibm.cbt.thinclient.netbank.LogonApplet.init(LogonApplet.java:422)
    at com.apple.mrj.JManager.JMAppletViewer_OLD.doAppletInit(JMAppletViewerOld.java)
    at com.apple.mrj.JManager.JMAppletViewer_OLD.setState(JMAppletViewerOld.java)
    at com.apple.mrj.JManager.JMViewerEvent.post(JMAppletViewerOld.java)
    at com.apple.mrj.JManager.AVDispatcherThread.run(JMAppletViewerOld.java)

Når jeg kikker i mine javainstillinger til IE er feltet med class paths tomt. Jeg har forsøgt at tilføje alle classerne fra \"System Folder/Extensions/MRJ Libraries/MRJClasses/*\" men det løser ikke problemet!

hvad skal jeg gøre?
hvordan specificerer man de class paths?
Avatar billede egonspock Seniormester
13. december 2000 - 20:17 #1
Problemet hos netbank er, at deres Java er skrevet direkte mod windoze-styresystemerne.  Så hjælper end ikke OSX. Skift til Jyske bank i stedet. De ved godt hvordan man programmerer...  Se evt. http://maclife.dk/sidstenyt.php?query=readnews&id=147
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
14. december 2000 - 15:58 #2
hej egonspock

tak for svaret, men egentlig er det ikke svar til mit spørgsmål:
hvordan specificerer man de class paths

jeg er alligevel glad for oplysningen om unibank, så 20 point til dig, men jeg kan ikke fordele før der kommer flere svar.

herefter 40 point til svar vedr. class paths
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
02. februar 2001 - 11:28 #3
så har jeg afsat 100 point til den der gennemført og forståeligt forklarer hvordan man benytter feltet til angivelse af classpaths i IE 5 instillingerne på mac.
Avatar billede macintosse Nybegynder
08. februar 2001 - 11:45 #4
Jeg får ikke den fejl med system 8.6, IE5.0 og MJR2.2.3, sååååeee prøv om det hjælper med system 9.1.
Jeg  går ud fra du bruger system9.0.4.
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
08. februar 2001 - 13:04 #5
nej 9.1 IE... men hvilken fejl er det du ikke får?
Vil du sige at du kan bruge unibanks netbank fra en Mac???

-Mikkel
Avatar billede macintosse Nybegynder
08. februar 2001 - 14:33 #6
Jeps
Avatar billede macintosse Nybegynder
08. februar 2001 - 14:42 #7
Beklager jeg var for hurtig. Jeg kan desværre ikke logge ind.  :-(
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
26. marts 2001 - 10:43 #8
nu skal jeg bruge mine point et andet sted, og her er der jo ingen der svarer alligevel :)
Avatar billede mikkel_breum Nybegynder
26. marts 2001 - 10:43 #9
nu skal jeg bruge mine point et andet sted, og her er der jo ingen der svarer alligevel :)