Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
30. juli 2003 - 22:23 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

ICQ og MSN "i ét"

Jeg kan mindes, der en overgang blev nævnt et program, der kunne administrere både ICQ og MSN-kontakter...

...Og nu er jeg PÆNT træt af ICQ og alle dets reklamer :o( Jeg kan ikke køre vers. 1150 af ICQ Lite, da programmet lukker ned, hvis jeg ikke installerer seneste version = reklamer = GIDER JEG IKKE!!!

Såeh... Hvad er mine muligheder? Vil helst slippe for at bede folk fange mig på MSN alene...
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2003 - 22:25 #1
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
30. juli 2003 - 22:25 #2
måske trillian? Ved faktisk ikke om det kan klare icq, men i hvert fald msn, prøv at undersøge det ;o)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2003 - 22:25 #3
den tar ICQ, AIM, MSN, IRC og Yahoo!

tror jeg? :-)
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
30. juli 2003 - 22:27 #4
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
30. juli 2003 - 22:28 #5
Trillian:

Connect to AIM®

  Connect to ICQ®

  Connect to MSN®

  Connect to Yahoo!®

  Connect to IRC

  Send Mobile Messages
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
30. juli 2003 - 22:29 #6
Miranda er mindre resurse krævende program og kan alt det nødvendige
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
30. juli 2003 - 22:32 #7
desuden kører mirande på plugins ligsom winamp så du kan nøjs med plugins du vil have eller du kan udvide med flere gratis.
Avatar billede spontek Nybegynder
30. juli 2003 - 22:47 #8
Miranda IM findes endda på dansk og der er dansk site og forum på http://miranda.spontek.dk

For god ordensskyld kan Miranda IM som standart download ICQ, Jabber, MSNM og AIM, med simple plugins (skal bare lægges i en mappe) kan Miranda IM også håndterer IRC, Yahoo!, SMS og min favorit RSS-feeds (der findes over 150 plugins så mulighederne er mange).

Miranda IM har også den fordel over for fx. Trillian at man selv kan og må lave tilføjelser
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
30. juli 2003 - 22:49 #9
Det var faktisk Miranda jeg var ude efter - kunne bare ikke huske, hvad det hed!

Trillian har jeg kigget lidt på, men jeg prøver da begge programmer - om ikke andet, så for at finde min favorit :o)

Gonza.dk = 2 points for et (for sent), helt rigtigt, men "halvhjertet" svar :o)
Westhi = 4 points for at give et rigtig godt forslag
apoca...osv = 7 points for det svar jeg var ude efter

Fair, går jeg ud fra :o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
30. juli 2003 - 22:50 #10
Spontek >>> Havde desværre ikke lige lagt mærke til, du havde svaret, så dit svar blev desværre afvist :o/

Ellers et totaaaaal-i-orden svar :o)
Avatar billede apocalyptica_apo Nybegynder
30. juli 2003 - 22:53 #11
det eneste msn plugin'en til miranda mangler er voice :( men håber det kommer
Avatar billede spontek Nybegynder
30. juli 2003 - 23:08 #12
Du kan starte med Trillian. Der findes et plugin til at hente alle kontakter fra Trillian over i Miranda IM - jeg kender ikke til et den anden vej... men du kan også bare starte med MIM og elske det  :-)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
31. juli 2003 - 09:24 #13
Har installeret MIM :o) Virker umiddelbart helt ok! Tog mit et stykke tid at vænne mig til det, men altså... Simpel brugerflade, alt til trods!
Avatar billede spontek Nybegynder
31. juli 2003 - 10:10 #14
Ja, der er mange indstillinger som der kan rettes på
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
31. juli 2003 - 10:42 #15
Nu har jeg ikke lige leget så meget med det, men hvor godt fungerer p2p-funktionen i MIM?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
31. juli 2003 - 10:53 #16
Jeg savner kun én ting i MIM:

At kunne ændre baggrundsfarven i chat-vinduet - ellers lader det til at virke ganske som jeg vil ha' det til :)
Avatar billede spontek Nybegynder
31. juli 2003 - 11:17 #17
P2P har jeg ikke kigget på

Du kan godt ændre baggrundsfarve i chatvinduet. Prøv at kigge i Customise  http://miranda-im.org/download/index.php?action=display&id=2