Avatar billede betina_nielsen Nybegynder
13. december 2000 - 01:16 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er 10/100 Mbit

Nedenstående switch har 10/100 Mbit hastighed.
Spørgsmålet er så: Er der frit valg hvilke porte der skal køre 10/100 Mbit, eller er det kun en port???
3Com OfficeConnect Ethernet Switch 16
10/100 Mbit Fast Ethernet Switch
· 16 x Porte
· Mulighed for stacking
Avatar billede jimmer Nybegynder
13. december 2000 - 01:33 #1
Det gør de allesammen. Om det er 10 eller 100mbit afhænger af hastigheden på dit netkort samt netkort i de andre pc\'ere du har i netværket
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
13. december 2000 - 01:34 #2
10/100 Mbit hastighed betyder den kan køre begge hastigheder. Og det gælder alle 16 porte om det skulle være 100 Mbit eller 10 Mbit. I mange netværk finder du begge dele. Eksempelvis er mange pintere kun opsat til 10 Mbit. Det afhænger alt sammen af hvad der kommer ud af PC\'erne hvordan Switch\'en håntere dem. Når du slutter Pc\'erne til vi du højst sansynligt kunne se på Switch\'en om den køre 10 el 100, den må være en form for indikator.
Avatar billede betina_nielsen Nybegynder
13. december 2000 - 01:35 #3
det regnede jeg også med.....
Avatar billede inkognito1 Nybegynder
13. december 2000 - 01:39 #4
Ja det er logisk nok...

Det der er lækkert ved en Swith er at den kan lave mange forbindelser mellem PC\'erne ud at det kommer til at påvirke den fart Swith\'en arbejder med.

Noget med en hub den roder hele pissert sammen og vil på den måde bliver noget langsomere når der er tryk på.