Avatar billede znipestar Nybegynder
29. juli 2003 - 15:11 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Xp's Firewall?

Når man lige hjar installeret XP, er XP's firewall så slået til eller er det noget man vælger? - hvis ja hvordan gør man så det?
Avatar billede moejensen Nybegynder
29. juli 2003 - 15:19 #1
under andre computere vælger du netværks connections.

Højreklik på dit netkort --> Egenskaber --> under advence kan du se om firewallen er slået til
Avatar billede znipestar Nybegynder
29. juli 2003 - 15:24 #2
er der andre måder?
Avatar billede moejensen Nybegynder
29. juli 2003 - 15:26 #3
hvis du gerne vil have en svær måde, kan du vel begynde at portscanne computeren, men det er da en noget besværlig løsning.
Avatar billede znipestar Nybegynder
29. juli 2003 - 15:38 #4
nej det var nu ikke derfor, jeg ville bare høre om der var andre måder at gøre det på.
Men er den slået til som standard når man installere XP, eller ska man selv ind og slå det til?
Avatar billede perhaps Nybegynder
29. juli 2003 - 15:39 #5
Husk lige at XP'ens firewall ikke er en "ægte" firewall. Den blokkerer blot for indgående trafik, men ikke for udgående og har ingen filtre eller andet. Installer en af de gratis i stedet, f.eks. Sygate eller køb dig en rigtig god for få hundrede kroner, f.eks. BitGuard som er dansk. BigGuard og XP kører fint sammen.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2003 - 15:40 #6
Den er slået som standard.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2003 - 15:41 #7
Hov glemte. Den er slået til som standard.
Avatar billede moejensen Nybegynder
29. juli 2003 - 15:41 #8
det kan jeg desværre ikke huske, men prøv at tjek det næste gang du laver en installation.
Avatar billede znipestar Nybegynder
29. juli 2003 - 16:05 #9
ska jeg slå XP's firewall fra hvis jeg vil bruge fx. Zonealarm eller en anden gratis firewall?
Avatar billede perhaps Nybegynder
29. juli 2003 - 16:44 #10
Ikke hvis du vil bruge BitGuard, men de andre gratis da ville jeg nok gøre det.
Avatar billede znipestar Nybegynder
29. juli 2003 - 18:34 #11
hvorfor?
Avatar billede perhaps Nybegynder
29. juli 2003 - 18:47 #12
Fordi at der er normalt ikke nogen god idé at have to firewalls aktive på samme tid, lige som det heller ikke er optimalt at have to virusscannere aktive samtidig. Kan give konflikter. Siger ikke at det gør. Men sikkerheden bliver ikke større. Med BitGuard er det noget andet. Denne firewall er dybt forankret i pc'en og konflikter ikke med XP'ens firewall.
Avatar billede znipestar Nybegynder
29. juli 2003 - 20:18 #13
ok, tak for det.
Avatar billede perhaps Nybegynder
29. juli 2003 - 22:19 #14
Selv tak og lykke til med dit nye styresystem. Det bliver du glad for.
Avatar billede znipestar Nybegynder
29. juli 2003 - 23:08 #15
jeg køre ikke med XP, men det gør min ven...hehe
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
18. september 2003 - 16:40 #16
Jeg har slået både Xp´s firewall og Zonealarm til og det virker fint.