Avatar billede sonysoccer Nybegynder
28. juli 2003 - 22:40 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Omdøbning af navn på billed i Photoshop

Hej.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg let omdøber en mængde billeder på en let måde. Jeg har ca. 50 billeder som jeg gerne vil have omdøbt til Bornholm1, Bornholm2 osv.
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
28. juli 2003 - 22:41 #1
kan du ikke bare 'copy' 'Bornholm' og så bare trykke tallet ? :)
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. juli 2003 - 22:41 #2
Brug "Multi rename tool" i TotalCommander

http://www.ghisler.com/
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
28. juli 2003 - 22:45 #3
jeg har hørt noget om at man kan bruge "Automate" > "Batch", men er ikke klar over hvordan det fungere....
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
28. juli 2003 - 22:46 #4
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juli 2003 - 22:48 #5
hent det gratis program Irfan View:
http://download.com.com/3000-2192-10180889.html?tag=lst-0-1

Her kan du ved hjælp af en batch let og hurtig omdøbe dine billeder
Avatar billede chili17 Nybegynder
28. juli 2003 - 22:49 #6
Irfanview der er freeware omdøber let i bundter  http://www.irfanview.com/
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
28. juli 2003 - 22:49 #7
mit spørgsmål går egentlig på hvordan man gør det i PHOTOSHOP...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juli 2003 - 22:49 #8
chili17 >> too slow
Avatar billede miss-g Seniormester
28. juli 2003 - 22:50 #9
Giv filerne det HELT rigtige navn
Omdøb mange filer på én gang. Så slipper du for intetsigende navne på fx dine billed- eller musikfiler (Rename4U - gratisprogram):

http://www.kellysoftware.com/software/Rename4u.asp
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2003 - 22:51 #10
Avatar billede miss-g Seniormester
28. juli 2003 - 23:35 #11
Tror ikke det kan lade sig at gøre i Photoshop....

Hvis man vil lave en batch funktion, så laver man først en action - altså "optager" en handling man foretager på et billede. Så gemmer man den action man har lavet, og kører batch funktionen, så alle andre billeder får samme behandling.

Batch ligger i filer - automate - batch
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
28. juli 2003 - 23:45 #12
Jeg mener at have hørt at det skulle kunne lade sig gøre, men det kan også være at jeg tager fejl!
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
28. juli 2003 - 23:59 #13
hvilken version har du af photoshop?
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. juli 2003 - 00:02 #14
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
29. juli 2003 - 00:16 #15
Hvis du har photoshop 7:

1) Åbn folderen med dine billeder i photoshop "file browser"
2) Lad være med at vælge et specifikt billede men højreklik i stedet lidt ved siden af billedlisten. og vælg "batch rename"
3) http://www.skarven.dk/batch/batch.jpg
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
29. juli 2003 - 00:21 #16
Mange tak for hjælpen, så lykkedes det. Tak til jpvj og oneskarvonly, som havde "guldkornene....