Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 13:00 Der er 23 kommentarer

hvorfor vil min ISS ikke vise handlinger??

Hejsa,
Jeg har langt om længe fået min ISS server til at virke...næsten. Den kan godt vise simple ASP handlinger, hvis f.eks. man skal udvælge f.eks. alle ens kunder, eller bare en af dem. Men skal man oprette en ny kunde eller slette en, så virker ISS ikke. Nu siger du sikker til dig selv, at klovnen nok bare har en fejl i sine ASP koder/ database, men.....nej, dette er desværre ikke tilfældet. Hvis en anden afprøver kode teksten på sin pc, så virker den bare fint. Er der nogen der kan hjælpe???
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 13:02 #1
Gå ind i IE -> Funktioner -> Internet indstillinger -> Advanced -> Show friendly errors skal hakket fjernes!

//>Rune
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. juli 2003 - 13:02 #2
Det er sikkert fordi du ikke har skriveadgang til databasen.

//akj
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2003 - 13:03 #3
ja det er da lidt svært at hjælpe ud fra det vi får af vide der, der skal ligsom noget på som vi kan arbejde med, ellers kommer vi jo ikke videre
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
28. juli 2003 - 13:04 #4
Hvilken fejl får du? Har du lavet selve sitet om til en application?
Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 13:09 #5
Hej Rune, Har lige forsøgt, som du sagde. Har fjernet hakket, men det virker stadig ikke. Jeg får denne meddelse:

HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Internet Information Services

--------------------------------------------------------------------------------

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.
Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 13:10 #6
Skriveadgang har vi også fået fjernet, det virker stadig ikke....
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 13:10 #7
Det er fordi du ikke har skriverettigheder til din databasefil!

//>Rune
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. juli 2003 - 13:11 #8
Du skal ikke fjerne skriveadgang, du skal give skriveadgang.

//akj
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 13:11 #9
Højreklik på din database fil -> Properties -> Security -> Add -> IUSER_MASHINNAME -> Add -> Ok

//>Rune
Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 13:11 #10
Nu er jeg ikke en haj til dette, hvad betyder det?? Der er jo ikke hak i skrivebeskyttet.....
Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 13:12 #11
Er det hele min hjemmeside fil jeg skal højreklikke på?
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 13:12 #12
Nej, det er kun din database fil!

//>Rune
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. juli 2003 - 13:13 #13
Du skal gøre som rune beskriver herover.

Gør det på den folder databasefilen ligger i istedet for på selve filen ellers får access ikke lov at oprette mdf filen.

//Akj
Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 13:19 #14
Har forsøgt at klikke på database filen, men når jeg har valgt egenskaber, så er der ikke noget der hedder securities.....
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 13:20 #15
Well, så hedder det Sikkerhed :-)

Men hvis der heller ik' står sikkerhed, så er det fordi du ikke er logget ind som Administrator!

Nu er det vel forhåbentlig din egen server right?

//>Rune
Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 13:32 #16
jep, min helt egen server ;0)
Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 13:38 #17
Er loget på som administrator, men når jeg højreklikker på min database fil, så kommer der kun noget der hedder dok.info el. avanceret og herunder står intet om sikkerhed..
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 13:58 #18
Hvilke faneblade kan du se når du går ind under properties på din database fil?

//>Rune
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. juli 2003 - 14:17 #19
Gætter på du har xppro
I explorer (ikke IE) vælger du tools - folder options.

Under view skal du fjerne kryds ved "use simple file sharing"

Så kommer security faneblad frem :-)

//akj
Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 14:18 #20
Hvis jeg vælger at klikke på selve min databasefil, som jeg har lavet, så har jeg kun fanebladet dokumentinfo. Vælger jeg istedet at gå ind under selve ISS serveren under start, indstillinger, kontrolpanel, administration, internet information server, og vælger at højreklikke på min database mappe der, så har jeg fanebladene; http-headere´, brugerdifinerede fejlmeddelser, virtuel mappe, dokumenter og mappesikkerhed. Hvis jeg så f.eks. vælger mappesikkerhed kan jeg her kun vælge rediger. Her får jeg så en mappe op, som har hak i anonym adgang og lidt længere nede står brugernavn, som er IUSER_pc navn...men hva så??
Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 14:20 #21
ja, jeg har xppro...
Avatar billede sustaber Nybegynder
28. juli 2003 - 14:20 #22
Hvad vælger jeg når jeg har en dansk version?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. juli 2003 - 14:21 #23
??? Værktøjer - instillinger/mappeindstillinger - vis - brug simpel fildeling.

//akj