Avatar billede bjacob1 Nybegynder
27. juli 2003 - 16:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

www.qxl.dk?

Hej
Jeg har nogle sofaer, skabe, stole som jeg gerne vil af med. Det drejer sig om nye varer og jeg havde tænkt mig at sælge dem over www.qxl.dk - Jeg har bare ikke nogen erfaring med salg via denne kanal! Hvordan foregår det, hvilke erfaringer har I og kan det være rigtigt at man skal betale for at for sin annonce med?

Mvh
Bcop
Avatar billede fathat Nybegynder
27. juli 2003 - 16:48 #1
Qxl er et fint sted at handle og sælge, har selv brugt det i 2 ½ år snart! Dog er det træls at de har sat betaling på, (hvad der ikke var før) men på den anden side, de skal jo oss tjene penge...... Du kan trygt og roligt sælge derinde!
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
27. juli 2003 - 16:50 #2
Findes der også et www.ebay.dk website?
Avatar billede blyno Praktikant
27. juli 2003 - 17:03 #3
De par gange jeg har solgt på qxl har de også været helt problemfrit.

Det forgår således at når auktion er færdig får du adresse på vinder.

Så tager man kontak til vinder som så (i mine tilfælde) overfører penge til dig. Når du så har pengene så sender du varen - dejligt nemt..
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
27. juli 2003 - 19:04 #4
Har jeg forstået det rigtigt at man skal betale for at få sit produkt på auktion? Skal man betale forud eller er det først når man vil have købers adresse?
Avatar billede blyno Praktikant
27. juli 2003 - 19:21 #5
5.15 Succesgebyr. Enhver sælger i Privatsælgerhandler eller QXL Handelspartnerhandler, hvor der opnås et vinderbud, skal betale QXL en provision, der udregnes i henhold til størrelsen af det vindende bud på den pågældende vare.

Beregningsmetoden meddeles sælger på det tidspunkt, hvor varen opføres på en notering til handelen, eller gennem en kontrakt for QXL Handelspartnere. Ved at notere en handel erklærer sælger sig indforstået med en sådan provision samt betalingsbetingelserne derfor. Efter at det vindende bud er fundet , debiterer vi sælger for provisionsbeløbet, idet vi anvender sælgers betalingsmåde ud fra de oplysninger, som vi har om sælger. Vi forbeholder os ret til at opkræve den påløbne provision månedsvis. I denne provision vil der under ingen omstændigheder ske fradrag eller refusion til sælger, medmindre sælger på rimelig måde godtgør over for os både, (a) at salget af de varer, som den pågældende Privatsælgerhandel eller QXL Handelspartnerhandel omhandlede, ikke blev gennemført, og (b) at den omstændighed, at salget ikke blev afsluttet, ikke var en følge af manglende omhu eller brud på forpligtelser fra sælgers side.
Avatar billede blyno Praktikant
27. juli 2003 - 19:21 #6
Du kan læse betingelser her:
http://dk.qxl.dk/contents/dk/help/terms.htm
Avatar billede ALS Praktikant
28. juli 2003 - 13:59 #7
Hvorfor ikke smide det hele i Den Blå Avis på www.dba.dk?
Det er gratis og så har de mange flere besøgende/læsere.
Avatar billede bjacob1 Nybegynder
28. juli 2003 - 16:54 #8
Hej
Jeg havde faktisk også tænkt på at sætte mine sofaer og de andre ting i dba, men jeg troede egentlig at det kostede noget. Det foregår vist på den måde at køber skal betale for at få telefonnummer til sælger. Hmm...det tror jeg da lige at jeg vil prøve i første omgang!
Avatar billede ALS Praktikant
28. juli 2003 - 23:41 #9
bjacob1 >> Når du indrykker den som en "online-annonce" også, kan alle se dit telefon-nummer. Durudover skal du også huske på at annoncen kommer med i den trykte udgave, som sælges i et meget stort oplag, selv om den koster en 10-15 Kr.
Avatar billede danic Nybegynder
16. august 2003 - 23:10 #10
Jeg syntes QXL engang var god - men nu er den fyldt op med plastik og reklamer for firmaer. Så jeg er tilbage på DBA :)

Check: evt. www.lauritz.com den er ikke så tosset!
Avatar billede ronni112 Nybegynder
09. september 2003 - 23:19 #11
QXL er ganske glimrenede...
Dog syntes jeg det er en skam de har lavet gebyrer...
Hvis du ikke allerede er sælger mener jeg du skal bestille et brev, med en kode i som du skal indtaste...
Jeg er enig i at lauritz.com er et godt alternativ...
Og det er ganske rigtigt, at QXL i stigende grad bliver benyttet til at sælge gammel ragelse til 1 krone, og på at reklamere for sine pyramidespil....
Avatar billede ALS Praktikant
25. september 2003 - 14:44 #12
Er det ikke ved at være lukketid?