Avatar billede woolbox Nybegynder
24. juli 2003 - 10:41 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Læse password på e-mail account

Hej

Har lige installeret Outlook og migreret mails, kontaktpersoner og konto indstillinger fra Outlook Express.

Men! Den har ikke taget password med over, og jeg kan derfor ikke modtage mails. Hvordan kan jeg dekryptere/aflæse/whatever det password som Outlook Express har husket på den konto??

Jeg har iøvrigt forsøgt at snakke med Get2Net som hoster mailen, men de kan kun sende med alm. post til den adresse de har i deres system - som sjovt nok ikke er den samme som vi har boet på i godt 2 år!! (Men regningerne kan de godt finde ud af at sende det rigtige sted hen! *SUK*).
Avatar billede woolbox Nybegynder
24. juli 2003 - 10:43 #1
Gik lidt stærkt, Get2Net kan kun sende >PASSWORD< med alm. post.

Hvorfor ikke bare sende det til den e-mail adresse de hoster, den kan jeg jo stadigvæk læse med OL Express....
Avatar billede ah971178 Nybegynder
24. juli 2003 - 10:48 #2
Dette program kan:

Passware Password Recovery

http://www.lostpassword.com/
Avatar billede jpvj Nybegynder
24. juli 2003 - 10:49 #3
Der findes programmer, der kan knække passwordet i OE ganske let...

Det jeg fandt kostede ca. $30.
En ligeså smart metode er, at installere en pakkesniffer og overvåge traffik på TCP port 110. Her flyver dit POP3 username og password fint rundt ganske ukrypteret :-)

En 3. mulighed er, at du laver en "fake POP3 server" og snyder din maskine til at kontakte denne. Dette kan ex. gøres ved at indtaste mail.get2net.dk sammen med IP nummeret på "din POP3 server" i din hosts fil). Når OE kontakter denne mailserver, leverer den selv brugernavn og password i forsøget på at hente post...

Mulighederne er mange og sikkerheden dårlig :-)
JP
Avatar billede ah971178 Nybegynder
24. juli 2003 - 10:59 #4
Avatar billede ah971178 Nybegynder
24. juli 2003 - 11:01 #5
Programmet kan downloades her:

http://www.refog.com/files/passpectpro.exe

Det kan frit bruges i 30 dage.
Avatar billede woolbox Nybegynder
24. juli 2003 - 11:35 #6
Damn, hvorfor kan alle trial password crackere kun tage de første 3 karakterer! ØV! :P

Jeg vil lige prøve at installere etheral når jeg kommer hjem, det havde jeg slet ikke tænkt på (stupid me)...
Avatar billede woolbox Nybegynder
25. juli 2003 - 00:04 #7
Password Spectator er sgu et fedt program, men desværre kunne den kun tage de første 3 karakterer.

Jeg kunne selvfølgelig købe det, men 5 sekunder pakkesnifning mens jeg hentede mail var nok til at aflæse password! :)

Tak... (hvorfor var det lige at jeg satte hele 60 point af?? -Det var sgu en fejl ..)