Avatar billede osito Nybegynder
18. juli 2003 - 17:01 Der er 8 kommentarer

Capture Kort - Hvad er godt?

Jeg leder efter et Capture Kort som skulle kunne:

-Den skal kunne optage fra TVét, Min Video + min DVD.
-Når jeg optager skal den ikke tabe noget kvalitet fra, tv, video eller DVD.
-Den skal kunne optage i VCD, SVCD.

ved ikke så meget, så håber på nogen gode svar!.

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 17:13 #1
Her er noget guf:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554607900

Den kan optage fra både TV, video og DVD (Vær dog opmærksom på macrovision, som er en slags kopibeskyttelse, som er på de fleste DVD idag. Macrióvision gør at billedet vil flimre, når du prøver at optage)
Kvalitetstab vil der altid være, når du optager analogt. Men jeg tror du vil være ganske tilfreds med dette kort. Pris og kvalitet hænger sammen, så derfor fås der selvfølgelig bedre. (der findes absolut også dårligere) :o)
På dette kort er der en SVHS indgang, og det gir et noget bedre billed end med alm. composite indgang.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 17:22 #2
Dette er også et udemærket kort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1554587899
Har også SVHS indgang.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 17:22 #3
Så kan jeg forøvrigt anbafale dig at kigge lidt her:
http://www.doom9.org/capture/start.html

Her er alt om Capture :o)
Avatar billede osito Nybegynder
18. juli 2003 - 17:37 #4
jeg har hørt at Pinnacle skulle være et rigigt godt kort. Er det noget du kender til?
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 17:46 #5
Jo, de skulle være udemærket. Har dog aldrig selv haft et, så jeg skal ikke kunne sige om det er godt.

Men jeg ved ihvertfald at Hauppauge laver gode kort, da det har en BT8x8 chip (lavet af Conexant).
Dette skulle skulle være noget af det bedste til TV capture.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
06. august 2003 - 13:02 #6
Jeg har selv et Pinnacle PCTV Rave kort som også bygger på BT8x8 chippen og det virker ubeklaeligt men man kan ikke capture direkte til MPEG-2 (SVCD) eller så har jeg bare ikke fundet nogle programmer der kan gøre det. Men der er ikke en direkte MPEG2 Hardware encoder i hvert fald, så det vil kræve en rimelig stor maskine at gøre.
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
06. august 2003 - 13:08 #7
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 11:00 #8
oO(hvordan mon det går)