Avatar billede hunters_force Nybegynder
17. juli 2003 - 16:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

deling af adsl gennem router og hub og med 1 fast ip

Jeg adsl som jeg gerne vil have up på 2 maskiner.

Jeg har en 677 router og 1 fast ip.

Kan jeg dele det gennem en hub?, og i såfald hvordan skal nettet sættes op på maskinerne - skal det være dhcp? (og hvad gør jeg hvis jeg fra den ene maskine skal køre FTP server?)

på forhånd tak
/morten
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2003 - 16:04 #2
du kan godt bruge fast IP'er internt (dine LAN IP'er)

vedr: FTP
Så giv den PC der skal kører FTP server fast IP og forward port 21 til den IP
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/port_forwarding/
Avatar billede hunters_force Nybegynder
17. juli 2003 - 16:05 #3
det kigger jeg  på, og vender tilbage senere...takker
Avatar billede noden Nybegynder
19. juli 2003 - 00:35 #4
Jeg vil lige tilføje at servere normalt har statisk IPnummer.
Hvis du kører DHCP kan du risikere (i teorien) at serveren får et nyt IPnummer og så vil din NAT entry i routeren ikke være til meget nytte!

Din server vil som regel forsøge at få samme ipnummer når halvdelen af lease  tiden er løbet ud.
Jeg ved ikke om din router kan uddele bestemte IPnumre til bestemte MAC adresser men det kan også lade sig gøre!
Bare en gylden regel