Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. juli 2003 - 21:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan hvirker skidtet

Har nu i nogen tid kørt med WinXP Pro og har fået den geniale idé at få mig en HP som bruger ASP.

Problemet er bare at jeg pt. ikke kan teste om det virker. Har prøvet at skaffe PWS da det er nemt at bruge, men ville klart foretrække at bruge IIS da det er mere stabilt (har jeg hørt). Jeg kan bare ikke helt få det til at virke; ligegyldigt hvad jeg gør, så kan jeg ikke komme til at se de ting jeg har lavet.

--- Lidt info om maskinen hvis det kan hjælpe ---
P4 NW4 2,4 Ghz
512 PC2700 DDR
WinXP Pro med Servicepack 1.0 og højere installeret
2 Virtual Drives
2 Meget rodede harddiske (3 partitioner 10Gb + 10Gb/50Gb)
--- Det var vidst det ---

Er selv af den mening at min viden om diverse comp probs er ok, men IIS kan jeg squ ikke lige klare...
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juli 2003 - 21:03 #1
IIS kan sagtens køre ASP, den er faktisk lavet til det.

Du skal tillade kørsel af scripts på dit default website
Avatar billede aggemamme Nybegynder
16. juli 2003 - 21:04 #2
Jeg tror nærmere at du skal beskrive, hvad du har gjort for at installere IIS og hvad der præcist sker, når du afprøver dit site, end at beskrive hardwaren så detaljeret :-)
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
16. juli 2003 - 21:11 #3
Jeg ved udemærket godt at IIS kan køre ASP, ellers var der jo ingen grund til at bruge det som en PWS.

Under IIS ser mine installationsmuligheder ud som følger:
Dokumentation --- Ikke installeret
Frontpage 2000-serverudvidelser --- Ikke installeret
FTP-tjeneste --- Installeret
Fælles filer --- Installeret
Internet Information Services-snap-in --- Installeret
SMTP-tjeneste --- Ikke installeret
World Wide Web-tjeneste --- Ikke installeret

Hvis jeg mangler at installere noget specielt så skriv venligst hvad, og hvordan jeg kommer videre derfra (får oprettet intern mappe til test af ASP mv.)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. juli 2003 - 22:04 #4
mig bekendt kan pws ikke køre under 2000 og xp du er her nødt til at bruge iis
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. juli 2003 - 22:08 #5
en god idé ville nok være at installere "World Wide Web"
Avatar billede slashdotdoek Nybegynder
19. juli 2003 - 01:49 #6
hahah enig :D
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
06. august 2003 - 17:09 #7
Lige meget, har fået oprettet et websted hos dk-host.dk... Koster kun 69 kroner om måneden for at få et med ASP og SQL understøttelse... Intet i oprettelse... :D

S.R.