Avatar billede sustaber Nybegynder
15. juli 2003 - 16:29 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Er det "onsubmit" jeg skal bruge når jeg skal have en ny site op?

Jeg skal have lavet et "tak for din email"-side til min hjemmeside......er det onsubmit, jeg skal bruge eller hva'? Og i såfald hvor skal den placeres?? Når du nu alligevel svare på mit spm. vil du så ikke være så sød at fortælle mig, hvordan jeg får afsluttet mine tidligere spm??
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2003 - 16:36 #1
Det kommer an på hvordan du sender emailen ...
Hvis du gør det ved hjælp af en form, du sender til en formmail, ville jeg gøre det med den svarside, du kan angive i formmail-scriptet, fordi onsubmit udføres _før_ formen submittes.

Afslutte åbne spørgsmål gør du ved at sørge for der er et svar, giv det evt. selv og så uddele points ,-)
Avatar billede grunken Nybegynder
15. juli 2003 - 16:36 #2
med hht de tidligere spørgsmål skal du bare acceptere dem der har svaret, og eller ligge et svar og accepere det ;)

og det primære spørgsmål er du nok til at uddybe lidt, for jeg forstår ik hvad du mener

1. skal et vindue poppe op hvor det står i ?
2. skal du bara have en alert hvor det står!

eller hva ?
Avatar billede grunken Nybegynder
15. juli 2003 - 16:37 #3
8 sek ;)
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2003 - 16:37 #4
;O)
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2003 - 16:40 #5
>>grunken PS. har du set den udvikle sig: http://roenving.users.whitehat.dk/?WindowLaboratory.html
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. juli 2003 - 16:41 #6
Det jeg ønsker er, når folk har sendt mig en mail via min hjemmeside, at de så får en side frem,hvor der står, at jeg har modt. deres mail og takker for deres mail.....
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2003 - 16:44 #7
Hvordan sender du den mail ?-)

Bruger du et formmail-script på din udbyders server ?o]
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. juli 2003 - 16:45 #8
Det var da planen...hva er alternativet???
Avatar billede grunken Nybegynder
15. juli 2003 - 16:45 #9
>roenving lækkert ;)

>sustaber, det er vel bare at indsætte på den side du poster data'n til ?
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 16:45 #10
Hvis du har PHP-understøttelse hos din udbyder, så er det lettest at bruge PHP til at sende mail med: http://www.webcafe.dk/artikler/php/mail/
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2003 - 16:45 #11
det du ønsker kan ikke lade sig gøre medmindre du benytter et serverside sprog som enten asp eller php. Hvis du laver et almindeligt link - altså href="mailto:navn@domæne.dk" - kan du ikke kontrollere hvad der sker når brugeren har klikket... du kan altså ikke se om det er ved et uheld brugeren har klikket eller om det virkelig er for at sende en mail.

onsubmit er rigtig nok javascript, men det bruges når man fx skal afsende en form. Så vis os evt et link til hvor du gerne vil benytte funktionen - så er det lettere at sige om det kan lade sig gøre eller ej
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. juli 2003 - 16:46 #12
Nu er jeg ikke en haj til PHP - kan kun bruge ASP...sorry ;0) - Grunken....indsætte den??? Kan du forklarer dig lidt nærmere??
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2003 - 16:47 #13
Hvis du bruger et formmail-script har _alle_ de scripts jeg har set et felt, hvor du skal angive svar-side ...

Den angiver du bare som en ny html-side, som indeholder takken for mailen og en knap, som sender brugeren tilbage til den almindelige hjemmeside ...
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. juli 2003 - 16:51 #14
ah.....langt om længe ;0) faldt den på plads. Tusinde tak for hjælpen.
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. juli 2003 - 16:52 #15
:0
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. juli 2003 - 16:53 #16
jeg kan ikke få point dimsen frem..........
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2003 - 16:53 #17
Du har jo også afleveret pointene til php-svaret !-)
Avatar billede sustaber Nybegynder
15. juli 2003 - 16:56 #18
ups...troede at jeg kunne give jer alle point, der var da nogen der var bedre end det svar.........sorry. ;0(
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2003 - 17:00 #19
hvis du kender til asp og serveren understøtter asp er det intet problem at lave...

her et eksempel med ASPmail;

http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel5/aspmail.asp
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 17:02 #20
Tak for points!
Avatar billede roenving Novice
15. juli 2003 - 17:03 #21
Du får point-dimsen frem lige så snart bare een har givet et svar, men det betyder ikke at alle du ønsker at give points har svaret.

F.eks. kunne jeg ikke finde på at lægge et svar, hvis jeg ikke har en anelse om, hvad det er du har brug for -- og det måtte vi jo lige prøve os lidt frem med ...

Ellers skal du, hvis du vil fordele point, vente til flere har lagt et svar -- evt. spørge efter det -- så kan du fordele ligeligt eller hvad du vil via Avanceret-knappen.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
16. juli 2003 - 10:19 #22
Skal jeg ikke dele lidt ud?