Avatar billede mie1003 Nybegynder
15. juli 2003 - 16:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken form for memorycard er bedst til digital kameraer?

Jeg står og skal købe et memorycard til et Kodak digital kamera. Jeg har fundet ud af at der findes Compact Flash, Smart Media og Secure Digital kort. Hvad er forskellen og hvad er bedst?
Avatar billede jensendk Nybegynder
15. juli 2003 - 16:29 #1
Smartmedia og Compact flash er  begge op i årene og fylder  en del. Af de 3, ville jeg gå efter SD kort (Secure Digital). fremtiden tegner lyst for netop dette kort, dels, dels størrelsen, men også opbakningen til kortet..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2003 - 16:29 #2
det kommer an på hvad dit kodak kamera kan bruge

de fleste bruger CF, og kan så ikke bruge de andre.
Avatar billede the_collector Novice
15. juli 2003 - 16:37 #3
Dit Kodak kamera bruger sandsynligvis CF, og så kan du ikke bruger en andet type. Hvilken model har du?
Avatar billede the_collector Novice
15. juli 2003 - 16:39 #4
Ser ud til at de nye Kodak kameraer bruger SD eller MMC. Så hvis det er hvad dit kamera bruger så vælg et af dem.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
15. juli 2003 - 17:27 #5
Men hvorfor "#¤& har man så lavet XD kort hvis SD er kommet for at blive? det pissede mig af at mange nye kameraer sjældent bruger SD da jeg var i USA. Der er da en del men... nogle af de fede brugte Smartmedia eller XD eller et eller andet andet.
Avatar billede rummanden Nybegynder
15. juli 2003 - 17:37 #6
SD har jeg i flere sammenhæng set betydeligt hurtigere, og så er de billigere end MMC, plus at du kan bruge dem som extension i ipaq's ;o) altså hvis man har sådan en :o)
Jeg vil helt klart købe SD frem for MMC til mit digi igen, næste gang !
Avatar billede rummanden Nybegynder
15. juli 2003 - 17:38 #7
Skal måske lige pointere at det er SD mod MMC der er hurtigere :O)