Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:25 Der er 35 kommentarer

5000 MhZ, til PC fra england?

Hej Jeg har skrevet med en over nettet og spurgte så hvor meget hans pc kunne, også sagde han 5000 Ghz, 960 Gb , ´fra england .. for 9000 kr .. Kan det virkelig passe eller har han bare sagt mig en løgn :0) eller er udviklingen langt længere henne i england

Jesper - Lidt undrende
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:26 #1
for her i danmark mener jeg den er oppe på cirka 3,4 GhZ
Avatar billede kenp Novice
13. juli 2003 - 22:26 #2
5 ghz compute hvis den var kommet frem så ville du også have hørt om den i danmark!

Det emd 960 gb harddisk! det er jo muligt man sætter bare flere sammen
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:28 #3
Men det var også det !, jeg sagde, "Hmm jeg har da aldrig læst om det" men så sagde han at han havde købt den i london i england ... men alligeverl.. Nej han sagde det var med 1
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:29 #4
5ghz er ikke opnået *endnu*
http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=5430

de 960Gb kan klares med RAID

de 9000kr er måske i pund (90.000kt) så er er måske en chance ;o)
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:31 #5
Ja hehe , jeg synes også det lød ´liiiidt undelrigt, men selvf der går ikke laaaaaang tid før det kommer .. og jeg mener man vist omkring højest klan fgå en 3,4 GhZ i danmark endtilvidere
Avatar billede Noone Nybegynder
13. juli 2003 - 22:31 #6
Hmm.. Et multiprocessor system skulle nemt kunne komme der op.. 2 stk. 2500 Mzh CPU'er og så er den hjemme, det er ikke lige en formue det koster..
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:32 #7
Ville det give samme effeckt som en 5000 Mhz?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:33 #8
chanoa => dual 2.5ghz kører ikke 5Ghz men med 2.5Ghz
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:36 #9
Så er jeg blevet udsat for en løgn? og "Bare" Fordi man køber en comp i england behøver den da ikke være meget bedre vel?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:37 #10
nope
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:39 #11
hehe tak alle sammen , rart at hvide..
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:41 #12
Kunne heller ikke se hvorfor der skulle være den store forskel,.. bare fordi det er fra england.. fordi de sender vel ligeså hurtigt tingene til danmark som til england, vel ..!?
Avatar billede Noone Nybegynder
13. juli 2003 - 22:42 #13
rkhdk > Ja, til den pris så har du ret, men der er jo nogle der nok skal misforstå det og dermed give forkerte oplysninger.

Dog kan nogle applikationer få det til at virke som en 5ghz CPU ved at bruge begge CPU'er samtidig, men du har ret, hver beregning sker med 2.5Ghz.. Man ka' bare lave to af gangen.. (Eller tager jeg fejl?)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:47 #14
fordelen ved Dual Cpu'er er at visse applikation kan udnytte de 2 CPU'er og klare opgaven meget hurtiger end 1 2.5Ghz.

2*2.5Ghz er ikke = 5Ghz, men mere en bedre fordeling at abejdet over flere CPU'er
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:50 #15
Tak for det , det kan jeg da bruge :D

Hilsen den "Trettenårige" PC nørd :o)
Avatar billede Noone Nybegynder
13. juli 2003 - 22:50 #16
rkhdk > Giver det ikke i praksis samme effekt som en 5ghz? Når man deler en opgave ud på to ens CPU'er vil det logisk set gå dobbelt så hurtigt som med kun en CPU. Naturligt nok kræver det at programmerne understøtter 2 CPU'er, men ellers burde det ha' ca. samme effekt som en CPU med den dobbelte hastighed.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. juli 2003 - 22:58 #17
chanoa => det skal jeg ikke kunne udtale mig om, da jeg ikke har prøvet et dual mod singel system.

teoretisk vil jeg sige ja, men i praktis vil det være måske
Avatar billede Noone Nybegynder
13. juli 2003 - 23:02 #18
rkhdk > Ok, jeg kunne så også forstille mig lidt overhead pga. Dual CPU som ville sænke lidt, men kunne ikke forstille mig andet. Måske jeg skulle forsøge at teste det på den Dual P75 jeg har og står. Kræver bare at jeg smider et andet OS på den da windows 98 ikke lige understøtter dual CPU ;)
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. juli 2003 - 00:01 #19
undrede mig lidt over dit spørgsmål "Hej Jeg har skrevet med en over nettet og spurgte så hvor meget hans pc kunne, også sagde han 5000 Ghz,...."

5000 Ghz!!!! nå...anyway...godt du ikke mente det!!!! for så ville jeg nok grine :-)
Avatar billede peet-49 Novice
14. juli 2003 - 08:46 #20
Det må bero på en tastefejl (3-5) 3GHz+ er hvad der fåes.
Avatar billede peet-49 Novice
14. juli 2003 - 08:51 #21
I følge oplysninger fra intel er 3.2GHz med en FSB på 800 max.
Avatar billede zendrac Nybegynder
14. juli 2003 - 09:02 #22
Det skal lige bemærkes at man ikke kan få RISC/CISC CPU'er uden speciel køling over de anførte max værdier her (3.2Ghz), man kan dog give den et nøk op af ved OC uden ekstra køling men ikke i nærheden ag 5Ghz. Hvis man tager den hurtigste Itanium 2 (Madison 1.5Ghz) eller Power 4+ (1.7 Ghz) er det nogle af de hurtigste CPU'er der sidder i de store servere der koster op til flere millioner.
Med speciel køling kan nok komme deropaf ... omkring 4Ghz nu om dage, med stabil kørsel. Men personen kunne måske have forregnet sig idet at hans CPU var på 3.2Ghz og med HyperThreading, have svindlet sig frem til omkring 5Ghz effektiv hastighed, hvis han laver ting som virkelig udnytter multi-threading.
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
14. juli 2003 - 09:19 #23
SELF ikke 5000 GhZ stavefejl :P det står der også i overskriften 5000 MhZ
Sorry håber ikke i har misforsdtået der :P
Avatar billede lowas Nybegynder
14. juli 2003 - 13:34 #24
man kan sagtens opnå 5 ghz...
min er på 4 ghz og det er nemt...
men tager bare flere proccessore og laver noget med dem som jeg ikke må udtale mig om, og vupti DK hurtigste pc!
Avatar billede styler.dk Nybegynder
15. juli 2003 - 21:09 #25
5000 Ghz?????

Mener du ikke mhz ?

5000 ghz er jo en TOTAL Multi stor computer, den vil være f**king dyr....
Avatar billede pcfreakdk Nybegynder
15. juli 2003 - 21:52 #26
Jorden kalder (hehe :o) jeg har også skrvet det 2 felter ovenover :=

Kommentar: pcfreakdk
14/07-2003 09:19:52    SELF ikke 5000 GhZ stavefejl :P det står der også i overskriften 5000 MhZ
Sorry håber ikke i har misforsdtået der :P
Avatar billede styler.dk Nybegynder
16. juli 2003 - 00:11 #27
pcfreakdk  => Nåår okay, sorry, min fejl!
var søvning der :)
Avatar billede Noone Nybegynder
24. september 2003 - 23:18 #28
Ehh.. Lukketid?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
25. september 2003 - 09:07 #29
Ja da !! :D
Avatar billede Noone Nybegynder
09. januar 2004 - 03:23 #30
Stadig åben.. *Sigh*
Avatar billede styler.dk Nybegynder
09. januar 2004 - 15:33 #31
Yea, ka jeg se, men der er mange som ikke gider lukke spørgsmålet :(
Avatar billede Noone Nybegynder
13. juli 2004 - 21:08 #32
Få nu lukket for pokker da. Anmeldelse sendt.
Avatar billede snowball Novice
13. juli 2004 - 21:30 #33
chanoa: Eftersom der ikke står noget i reglerne om at man _skal_ lukke sine spørgsmål, så er der ikke noget vi kan gøre. Du må bare håbe på at brugeren reagerer på din kommentar. Chancen er nok ikke så stor, for brugeren har sidst været logget ind d. 22. september 2003.

Snowball / CoAdmin
Avatar billede Noone Nybegynder
08. juli 2005 - 22:49 #34
snowball > Så skulle reglerne laves om, således at alle spørgsmål lukkes automatisk en måned efter sidste svar/kommentar, og eventuelle point kan så fordeles ligeligt mellem dem der har afgivet svar, hvis der ikke er nogle svar, ryger point tilbage til brugeren.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
10. juli 2005 - 02:54 #35
orrh er det allerede 2 år siden det blev oprettet :S sygt!