Avatar billede netsrac Praktikant
12. juli 2003 - 23:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med grafikkort, starter, men sort skærm

Jeg har et problem med at få et grafikkort til at spille som jeg gerne vil.

Jeg har købt følgende hardware:

Bundkort:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=310298

Grafikkort:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=340392

Bundkortet virker fint med et gammelt agp grafikkort jeg har liggende, men når jeg sætter grafikkortet ovenfor i, starter computeren, blæseren på grafikkortet starter, men der kommer aldrig noget på skærmen.

hvad kan det være ? Ifølge shg.dk kan det bundkort kun klare 4x og 8x agp grafikkort, men det skulle være et 8x det jeg har købt.

Nogen ideer ?
Avatar billede spoony Nybegynder
12. juli 2003 - 23:15 #1
Hvad er det for en computer du har??
Avatar billede netsrac Praktikant
12. juli 2003 - 23:18 #2
Hvad tænker du på ? Bundkortet er jo som sagt det der Epox ovenfor, derudover er der 512 mb ddr ram i, en hd og en xp 2500, men computeren virker fint med mit andet grafikkort, bare ik med det nye.
Avatar billede spoony Nybegynder
12. juli 2003 - 23:20 #3
jeg tænkte på om PSU'en (strømforsyningen) er stor nok
Avatar billede netsrac Praktikant
12. juli 2003 - 23:26 #4
Ja det skulle jeg da mene, det er en 300W psu.
Avatar billede spoony Nybegynder
12. juli 2003 - 23:30 #5
ja det skulle gerne slå til
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
12. juli 2003 - 23:32 #6
Har du prøvet at resette bios? prøv at kig i din manual hvordan..
Avatar billede teddyn Nybegynder
13. juli 2003 - 00:22 #7
Prøv at starte op i safe-mode og check hvordan din settings er. Hvis af en eller anden grund kortet er sat op til den digitale udgang og ikke den analoge, vil du jo kun få sort skærm. Måske der er en jumper der skal flyttes?? De nye kort er sofistikeret så hvorfor ikke. Der er også noget med en dongle??
Tilsidst kan jeg kun råde til at læse din manual, med henhold til installering.
Avatar billede netsrac Praktikant
13. juli 2003 - 07:52 #8
jeg har flashed bios med den nyeeste version og derefter indlæst default værdierne, så den er vel resat?

Safemode ? er det i bios jeg kan indstille det eller ? Med hensyn til manual er der kun 2 sider om installering af grafikkortet og det er sådan noget for børn.
Avatar billede teddyn Nybegynder
13. juli 2003 - 22:50 #9
Når din computor starter op, tæller den ram, lige efter det skal du presse F8 ned og holde den nede indtil der kommer en menu frem. Der skal du vælge safemode. Når du kommer ind i Windows vil der i hvert hjørne stå at du er i safemode, du trykker på enter. Så højreklikker du på desktop og vælger indstillinger for at checke om dine driver er installeret og indstillet ordentligt. Tag dig ikke af at skærmbilledet ser dårligt ud, det er fordi at skærmen starter op i 640*480 og 16 farver. Hvis du ikke for noget billede, kan det så være skærmen??
Avatar billede netsrac Praktikant
26. juli 2003 - 15:49 #10
Kunne jo slet ikke komme ind i windows, fik jo overhovedet ikke noget på skærmen, det viste sig at være bundkortet som ikke kunne æde grafikkort, fik et soltek bundkort og nu kører det som smurt i olie.

Hvis stefan_jensen og spoony lige ligger et svar får i alle lidt for forsøget.
Avatar billede netsrac Praktikant
09. oktober 2003 - 08:42 #11
Nå men så nøjes jeg med at give teddyn point.
Avatar billede teddyn Nybegynder
09. oktober 2003 - 22:20 #12
takker