Avatar billede felix- Nybegynder
12. juli 2003 - 23:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Små lags (Half-life & mods)

Jeg har lige været ude og investere i en opgradering af mit system, hvilket hovedsageligt bestod af følgende komponenter:
- MSI bundkort, Neo2-FIS2R 865PE.
- MSI grafikkort, Geforce4 Ti-4200 VTD8X (MS-8894).
- Intel processor, Pentium 4 2,6 ghz 800FSB.
- Apacer ram, 2x 512 MB Apacer DDR3200.
Jeg bruger Windows 2000 Professional v5, dansk.

Mit problem er nu, at jeg i Half-Life (og mods der til) konstant får små korte lags (hvor den ikke vil bevæge sig i 1-2 sekunder). I andre spil kan jeg sagtens spille, men bare ikke lige i HL. Det virker som et normalt internet lag, den hopper lige et par gange frem og tilbage på skærmen.

Jeg har prøvet tre forskellige drivere til mit grafikkort:
Nvidia Detonator 40.72
Nvidia Detonator 40.72 (MSI version)
Nvidia Detonator 44.03
Samt en hel del forskellige indtillinger, og har fundet ud af at lagsne kommer ofte hvis jeg kører med vsync (lodret synkronisering) slået fra.

Nogen der kender til denne type problem og hvordan det eventuelt kan løses ?
Avatar billede spoony Nybegynder
12. juli 2003 - 23:13 #1
Har du indstillet den til at køre opengl i Half-life
Avatar billede felix- Nybegynder
12. juli 2003 - 23:36 #2
Ja, jeg kører i OpenGL mode, opløsning 1024x768
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. juli 2003 - 00:03 #3
du skriver ikke hvilken Opkobling du har??
Avatar billede felix- Nybegynder
13. juli 2003 - 00:09 #4
Det er ikke netlag, og kun noget der sker i Half-Life (må være noget der kan tweakes ved mit gfx tror jeg).
Men anyway, jegh ar en 2048/512 CyberCity ADSL linje.
Avatar billede lrd Nybegynder
13. juli 2003 - 08:18 #5
http://www.eksperten.dk/spm/357367

Gør som der står her så skulle det være slut

Lrd
Avatar billede lrd Nybegynder
13. juli 2003 - 08:22 #6
Husk venligst dine gamle spørgsmål hvis du fortsat vil have hjælp på eksperten :-) gør det lidt mere atraktiv at hjælpe dig når man ved du afslutter dine spørgsmål!

Ha en god dag

Lrd
Avatar billede felix- Nybegynder
13. juli 2003 - 12:09 #7
Jeg afslutter skam spørgsmål jeg får et brugbart svar på :) Men problemet er, at dit forslag ikke har løst problemet :/
Selv med de rates der, får jeg stadig de små lags.

Nogen andre forslag ?

Det er forresten ikke nødvendigvis når jeg skyder, som ved en anden gut, men bare med forskellige intervaller (med vsync deaktiveret kan det være en gang i minuttet, og uden hvert 10. sekund).
Avatar billede felix- Nybegynder
13. juli 2003 - 12:11 #8
Obs, mine normale rates ser således ud:
rate 20000
cl_updaterate "101"
cl_cmdrate "101"
Avatar billede lrd Nybegynder
13. juli 2003 - 14:13 #9
du har tråde tilbage i 2002!!

Prøv at afinstallere det og installere det igen
Avatar billede mr-bob Nybegynder
13. juli 2003 - 15:20 #10
nu ved jeg ikke lige, men er det noget der sker hele tiden, eller i hvert fald -Hver gang du spiller? Jeg bliver også nogle gange udsat for disse små bump, men jeg har opdaget at det i 99 % af tilfældene er når der er en anden bruger med en højere ping der løber ind i mig, eller er i lige foran, prøv om det er i samme situationer det sker, så er der nemlig ikke rigtigt noget at gøre!
i øvrigt, prøv " ex_interp 0.1 " det kan også fjerne nogle hakker!
Avatar billede felix- Nybegynder
13. juli 2003 - 20:42 #11
Har forsøgt mig med interp, det gav mig ikke videre meget held. Og nej, det er ikke ved specielle situationer det sker :/

lrd > Det kan jeg godt se nu, ja, men tilgiv mig for ikke at være den der bruger eksperten mest, og var derfor ikke klar over at der skulle afsluttes når man ikke have fået løst problemet.
Avatar billede felix- Nybegynder
15. juli 2003 - 18:45 #12
Det lader ikke til der er meget mere hjælp at hente, desværre. Men jeg takker for jeres forsøg.