Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. juli 2003 - 00:35 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Er dette kamera ikke meget billig ?

Jeg sad lige og så lidt efter kamera da jeg så denne http://www.2it.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1324

5 megapixel - CCD optisk sensor - 3 x optisk zoom - 3 x digital

Hvad er det dårlige....jeg syntes det lyder lidt for billigt ??
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
12. juli 2003 - 00:41 #1
At der ikke er nogen specifikationer på... Ingen angivelse af hvilket fabrikat optikken er - ingen angivelse af den fysiske størrelse på chippen...

Dermed er det svært at komme med kritik (god/dårlig) af kameraet...

Men man får hvad man betaler for ;-)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. juli 2003 - 00:43 #2
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. juli 2003 - 00:45 #3
Avatar billede the_collector Novice
12. juli 2003 - 00:48 #4
Det dårlige er at for det første er optikken af meget dårlig kvalitet, det tager sandsynligvis dårligere billeder end et godt 2 Mpixels kamera. Det andet er at kvaliteten af CCD'en også er tvivlsom. Jeg kunne personligt ikke drømme om at købe kameraet.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. juli 2003 - 00:48 #5
Den er med 3x optical and 4x digital zoom
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
12. juli 2003 - 00:51 #6
Man kan stadig ikke se oplysninger om hvem der er producent af optikken (man kan kun formode, at det er noget skidt...)

Ligeledes kan man stadig ikke få oplyst, hvilken størrelse chippen har fysisk...

Hvis Trust vælger at tilbageholde disse oplysninger, så ser det skidt ud ;-)

Uden disse oplysninger er det svært at sige god for et kamera... Det er sgu nærmest ligesom at købe en brugt bil uden at måtte se motoren *GG*
Avatar billede popsy Novice
12. juli 2003 - 01:26 #7
Vælg lige technical specifications, så får man sandheden :)

910Z POWERC@M OPTICAL ZOOM

Technical Specifications
Digital camera with high 3.1 Megapixel sensor resolution
High sensitive CCD optical sensor with advanced 3 x optical zoom lens; high quality Japanese design

Resten op til de 5 mpixel, er interpoleret = løgn! (Digital forbedring)

Optikken er uden navn, = ingen der vil indrømme at stå bag det!

Der er ingen lystal, mener det hedder f, hvilket tyder på at det ikke er værd at prale af = underbelyste billeder = dårlige indendørs fotos!

Jeg ville under ingen omstændigheder købe det!
Trust er desuden kendt for at overdrive deres beskrivelser, se deres andre kameraer, ved næsten alle er der forskelligt mpixel tal i den første beskrivelse, og i den tekniske beskrivelse.

Ikke acceptabelt iflg dansk markedsføringsskik!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
12. juli 2003 - 01:30 #8
oki...tak for advarslen alle sammen

Smid lige et svar (alle)
Avatar billede popsy Novice
12. juli 2003 - 01:32 #9
. :)
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
12. juli 2003 - 01:33 #10
:-\
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 02:47 #11
:-D