Avatar billede hkjdk Nybegynder
08. juli 2003 - 18:07 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opgraderer man BIOS ?

Hvordan opgradere jeg min Bios ?
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 18:09 #1
Kommer an på hvilket mb du har? for nogle af dem har smarte programmer til det.
Avatar billede hkjdk Nybegynder
08. juli 2003 - 18:09 #2
MB hvad mener du ??
Avatar billede hkjdk Nybegynder
08. juli 2003 - 18:10 #3
Hvis det er RAM så er det 1 GB DDR RAM
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2003 - 18:10 #4
MB=motherboard=bundkort.
Har du et behov for det, eller er det bare for at prøve?
Avatar billede hkjdk Nybegynder
08. juli 2003 - 18:12 #5
min pc genstarter hele tiden af sig selv, kan ikke finde ud af hvorfor !!
nogen fortalte mig at jeg kunne prøve at opgradere ny BIOS.

har du ICQ så kunne vi skrive der !
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 18:12 #6
Asus bundkort har et program til det og MSI bundkort har programmer til det(dem jeg kender til).
Avatar billede hkjdk Nybegynder
08. juli 2003 - 18:13 #7
det er et asus bundkort
Avatar billede ronnieole Nybegynder
08. juli 2003 - 18:13 #8
Gå ind i din BIOS og find ud af hvilken version den er og hvilket navn. Gå derefter ind på dit motherboards hjemmeside og søg efter bios opgradering. Du vil blive henvist til en fil der skal lægges på en diskette. derefter starter du op med disketten i.

Det er ikke alle bios opdateringer der går så nemt. Men det er den eneste måde jeg kender da mit motherboards producent er gode på det område. Tag ikke dette indlæg som direkte svar. Der er sikkert nogen som vil kunne give et mere præcist svar.
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 18:13 #9
jeg tvivler på en bios opgradering kan gøre noget ved det.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2003 - 18:13 #10
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Lad Aida finde et link til dig.
Avatar billede fromsej Praktikant
08. juli 2003 - 18:15 #11
Det tror jeg heller ikke på en BIOS flash kan gøre noget ved.
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 18:15 #12
jeg finder lige et link til asus progget.
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 18:17 #13
http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/d1d6a8e49feea1a4596e90425d5b8ff6/filelib/chipset/diverse/asusupd50301.zip <-- installer det så finder det selv den nyeste bios og giver dig mulighed for at opgradere ret sikkert..computeren skal bare ikke genstarte imens..;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2003 - 18:20 #14
man downlader den "rigtige" version..normalt en zip fil..pakker den ud og ligger den på en diskette.
starter så pcén på en startdiskette, når den er færdig med at starte tager du disketten ud og sætter den diskette med din nye bios i.
Alt afhæningt af hvilket program...., normalt skriver man en filnavn, også din nye bios navn,.....sluk aldrig mens den flasher. For det meste går det fint.
men husk at finde den rigtige..O)
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 18:24 #15
Hvorfor ikke bare bruge asus programmet da?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2003 - 18:26 #16
er det ikke samme fremgangs måde..??
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 18:30 #17
nej da..asus programmet køres direkte i windows og kan selv tage backup og det hele, gør det lidt lettere for brugere som ikke roder så meget med computere.
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 18:31 #18
Men ja din metode kan bruges på alle bundkort, nu så jeg bare lige det var et asus ;)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
08. juli 2003 - 18:36 #19
har du en guide i det program..?
Avatar billede devradio Nybegynder
08. juli 2003 - 18:50 #20
Det er lige ud af landevejen bare man kan lidt engelsk.