Avatar billede tatoojack Nybegynder
07. juli 2003 - 12:52 Der er 8 kommentarer

Link database og gratis mysql host

Jeg vil gerne lave en mysql database med alle mine links!

men problemet er jeg aner ikke hvordan man gør! men så var der en ven der fortalte mig at i sikkert kunne forklare mig det!

og er der nogle steder hvor jeg kan få en grartis mysql databass host??

MvH Jack

ps. i må lige rette mig hvis jeg gør noget forkert med hensyn til katagorien eller point!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
07. juli 2003 - 13:11 #1
først skal du gøre op med dig selv, om det overhovedet er nødvendigt med en databaseserver til din information... en tekstfil kan sagtens gøre det, hvis det er en begrænset mængde data.

som sådan kan du vel bare køre mysql på din egen maskine... det skulle der ikke være noget i vejen for - du behøver ikke have det hostet ude i byen.

dernæst skal du bestemme dig for, hvilken information, du ønsker at gemme i din database... og til sidst skal du oprette database+tabel(ler) - gerne ved hjælp af SQL.
Avatar billede tatoojack Nybegynder
07. juli 2003 - 13:20 #2
tror det er nødvendigt med en mysql! da det er meningen at den skla bruges til en søgefungsion i mIRC!

og det eneste der skal være med siden er et link!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
07. juli 2003 - 20:48 #3
så ville det sikkert være lige så let at gemme det i en helt almindelig fil, læse links fra filen ind i et array, sortere array'et og så have det hele liggende i hukommelsen. Det er mindst lige så hurtigt som mysql kan gøre det.

hvis det er noget, der skal køre i din mirc-klient giver det endnu mindre mening at have det liggende "ude i byen"... det vil skabe en del netværkstrafik og hvad deraf følger af forsinkelser og overhead. Insisterer du på at bruge mysql, bør det installeres på den maskine, hvor du kører mirc.

http://mirrors.sunsite.dk/mysql/downloads/mysql-4.0.html
Avatar billede tatoojack Nybegynder
08. juli 2003 - 02:22 #4
tjaaa.. nu er det lig et mysql share script jeg har! tror ikke man kan få et til en txt fil!

men jeg har henetet og instaleret det! hvad gør jeg så???
Avatar billede thomasledet Nybegynder
08. juli 2003 - 12:52 #5
Så læser du manualen til dit "mysql share script"... der må stå, hvad man gør... står det der ikke, så skal du nok læse manualen til mysql. Det bør du gøre under alle omstændigheder, så du ved lidt om, hvad det er, du har kørende på din maskine
Avatar billede tatoojack Nybegynder
08. juli 2003 - 13:57 #6
den er edermagme giga den manuel! og jeg er meget ringe til engelsk! så hvis en hurtigt kunne forklare det ville det gøre det noget næmmere!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
08. juli 2003 - 16:21 #7
det er nok desværre ikke lige noget, man lige kan forklare... Folk er mange år om at blive gode til databaser... Skulle nogen gide oversætte dokumentationen ville for meget nok gå tabt... men der findes da nogle danske guides hist og her... fx på http://www.webcafe.dk så vidt jeg husker. Men de er ingen erstatning for at læse manualen.
Avatar billede tatoojack Nybegynder
08. juli 2003 - 23:07 #8
ja det må du nok sige! jeg havde regnet med det bare lige var at hente et program og så en kort forklaring! og så kørte det!