Avatar billede runeschultz Nybegynder
05. juli 2003 - 11:26 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

grafikkort - blæserstøj

Jeg har netop, under Xp, installeret et nyt grafikkort: Creative 3D Blaster GeForce4 Ti 4200 64 MB,; men blæseren støjer altså rigelig for meget.
Creative har ikke selv nogen autoriseret løsning.
Er der nogen, der har et absolut præsis og seriøs løsning herpå?

Med venlig hilsen
Carl Schultz
Avatar billede proware Nybegynder
05. juli 2003 - 11:29 #1
hm pil den af eller køb en anden
Avatar billede cdc Novice
05. juli 2003 - 11:31 #2
tag blæseren af, og erstat den med en papst 80mm blæser og stripps den på rundt kortet. Det har jeg gjort og den kører kun på 6V og larmen overhoved ikke.
Du kan også købe en passiv køler via www.studiedata.dk eller www.shg.dk, hvis du ikke tør at gøre det selv
Avatar billede cdc Novice
05. juli 2003 - 11:31 #3
svarer også lige
Avatar billede hub Nybegynder
05. juli 2003 - 11:33 #4
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=106  snak lidt med denne butik--de kender sikkert til problemerne med den støjende blæser på netop dit kort.
Avatar billede cdc Novice
05. juli 2003 - 11:36 #5
Jeg tænkte på denne passive køler: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693&page=1 til 240 kr
Avatar billede red_martians Nybegynder
05. juli 2003 - 11:37 #6
Jeg bruger en titan kobber-orb, på mit Radeon8500...den bruges på hercules Radeon9800pro/9700pro, som er kendt for at have et lavt støjnivaeu. Trods dB-skalaen, er det faktisk ret lownoise imodsætning til feks. thermaltake.
Du kan evt også lave ledningen om til en 7volt eller 5volt, en 7volt blæserløsning er oftest rigeligt, og lydniveauet bliver oftest det halve!!
Avatar billede cdc Novice
05. juli 2003 - 11:46 #7
Her en billigere løsning på en passiv køler: http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80a-hp.htm koster 169 hos www.shg.dk
Avatar billede the_i Nybegynder
05. juli 2003 - 18:02 #8
Du skal bare huske at så snart du piller ved den originale køler ryger garantien i næsten alle tilfælde.
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juli 2003 - 21:20 #9
hvad /cdc skriver er bare en KANON passiv køler! Kører selv med den på mit geforce 3 Ti200 kort, da min køler havde en rædsom pivelyd.....kører bare utrolig godt! (Det tager ca 3 kvarter at samle den) Du skal lige lægge mærke til, at hvis der er noget i vejen tæt på GPU'en kan du ikke få plads til køleren....dog er det de færreste kort der er så usmart sat sammen! Du skal også lige være sikker på, at der er monteringshuller til køleren....!! Held og lykke!
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. juli 2003 - 18:17 #10
hvad så?
Avatar billede runeschultz Nybegynder
11. juli 2003 - 18:56 #11
Hej Tobias
Jeg er ved at undersøge om køleren i det hele taget kan monteres på kortet.
- det så !!

runeschultz
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. juli 2003 - 19:04 #12
fin, fin! Bare der ikke er noget loddet på (som er over 3 cm højt) ca. 3-4 cm fra GPU'en skulle der ikke være nogle problemer.

...ja og så monteringshullerne :-)
Avatar billede tobias28 Praktikant
11. juli 2003 - 19:07 #13
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=14137

...hvis det er dette kort....så kan  du godt :-)
Avatar billede runeschultz Nybegynder
14. juli 2003 - 12:56 #14
Hej Tobias
Det er netop det kort det drejer sig om.
Hvis du sender et svar i stedet for en komentar, kan du og cdc dele de 100 points.
Tak til jer begge.
m.v.h.
runeschultz
Avatar billede tobias28 Praktikant
14. juli 2003 - 13:22 #15
takker :-)
Avatar billede cdc Novice
14. juli 2003 - 14:46 #16
tanx
Avatar billede runeschultz Nybegynder
15. juli 2003 - 18:29 #17
Hej Tobias28
Jeg har nu fået fat på fyren.
Installationsvejledningen de angiver, at kunne hentes hos Zalman er ikke klar endnu.
Har du en adr. hvor den er tilgængelig?
M.v.h. runeschultt
Avatar billede tobias28 Praktikant
16. juli 2003 - 09:02 #18
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80-hp.htm

Her er en ret god flash film af det!

hvis det er for irriterende, at de ikke går i dyden med hvilke skruer der skal bruges, etc....kan jeg bare sende min egen med posten..!! Får nok ikke brug for den mere!

ellers er der:

http://www.tweak.dk/test216.php
Avatar billede runeschultz Nybegynder
16. juli 2003 - 11:41 #19
Begge links en fine; men vi har børnebørn på ferie, så jeg får ikke tid til montage før i næste uge.