Avatar billede kalou Nybegynder
07. december 2000 - 01:21 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Oprette brugernavn

Kunne man ikke lave det sådan, at når man opretter et nyt brugernavn skal der oplyses navn og adresse (det skal selvfølgelig ikke være synligt for andre brugere).

Derved kan man vel bedre adminestrere at der kun oprettes et brugernavn pr. adresse og navn. og på den måde bedre sandynligøre snyd.
Avatar billede fcs Novice
07. december 2000 - 01:23 #1
Jo, men det er bare svært at checke om oplysningerne er rigtige!!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. december 2000 - 01:23 #2
Hvad skulle forhindre folk i at bruge fake adresser ?
Avatar billede kalou Nybegynder
07. december 2000 - 01:24 #3
Admin må da kunne få adgang til at se om email-adresserne er registreret på oplyste navn og adresse
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. december 2000 - 01:24 #4
umiddelbart bliver navn og adresse vel bare til... Blabla Balle, blablagaardsplads???
Avatar billede pallepop Nybegynder
07. december 2000 - 01:24 #5
Hvad får man ud af at snyde???
Det er vel fordi det er sjovt at hjælpe andre at man gør det.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2000 - 01:26 #6
Nej kontrollen skal ligge i småkagere. Dem som laver disse numre med flere bruger, gør det med sikkerhed fra samme PC\'er, så hvis ikke ip kan benyttes så må man kunne bruge småkagerne i stedet for. Mon osv.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
07. december 2000 - 01:26 #7
Skal eksperten så ud og se om det er den rigtige adr. man har oplyst?
Så går man vel også ind i noget med registerloven og alt det der.
Tror ikke den holder.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. december 2000 - 01:26 #8
kalou:> om email adresserne er regged på de adresser ? Nææ ...
Avatar billede apollo69 Nybegynder
07. december 2000 - 01:26 #9
Ok, lidt for langsom.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. december 2000 - 01:28 #10
kharder - de bliver vel bare slettet... Jeg mener når folk gider oprette nye e-mailadresser - så gider de vel også det mere...
Avatar billede fcs Novice
07. december 2000 - 01:29 #11
Nu er de fuskere der er blevet opdaget jo ikke vanvittigt kloge, så måske trickset med cookies kan hjælpe lidt. Man behøver jo ikke at fortælle dem at de bliver checket med cookies, vel?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
07. december 2000 - 01:32 #12
fcs - you\'ve got a point there...
Avatar billede fcs Novice
07. december 2000 - 01:34 #13
Tak, ind imellem lykkes det mig rent faktisk at sige noget halv-fornuftigt ;-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. december 2000 - 02:57 #14
Jeg tror kharders ide med en cookie-check er en god ide. Den ville afsløre en god del af de mere lamme snydere. Og det ville være kedsommeligt, snarere end spændende at skulle ind og slette cookies hver gang man ville logge på.
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. december 2000 - 03:02 #15
Men der ER mulighed for legitime brugere med samme cookie, kollegier, skoler, slægtninge, folk der kender og besøger hinanden, så den kunne ikke bruges som standret, højest som indikation af at nu skal der lige kikkes lidt efter den og den.
Avatar billede beaviz Nybegynder
07. december 2000 - 05:55 #16
cookies er imho en utrolig dårlig ide, de giver ingen reel sikkerhed og de reelle snydere vil drukne i falske alarmer.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. december 2000 - 06:33 #17
Eller når man har indtastet brugernavn, adresse m.m.
så kunne man vel danne et samarbejde med krak og få deres database til og slå det op?
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2000 - 07:08 #18
Kan man finde personer under 18 år i krak\'s database. Det tror jeg ikke, der er kun folkeregisteret og dermed cpr nr. til følge. Det dur vist ikke.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. december 2000 - 08:13 #19
hmm true...
Det havde jeg lige glemt...ups ;)
Avatar billede kalou Nybegynder
07. december 2000 - 19:28 #20
Nåh ja, men alt er jo i det mindste med til at reducere snyd.
Avatar billede beaviz Nybegynder
07. december 2000 - 19:32 #21
Nu skal vi passe på at værdien af arbejdet (indsatsen) ikke bliver større end værdien af at mange snydere (udbyttet) ...
Avatar billede kalou Nybegynder
22. december 2000 - 11:13 #22
Jeg lukker lige debatten
Avatar billede kalou Nybegynder
22. december 2000 - 11:14 #23
Tak for snakken til alle