Avatar billede uffe123 Nybegynder
30. juni 2003 - 22:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

antal hardiske

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor mange harddiske en computer håndtere. Kan man sætte flere kort i maskinen og derved få adgang til flere ?
Avatar billede pimpz Nybegynder
30. juni 2003 - 22:26 #1
kommer anpå hvilket bundkort du har
Avatar billede bredker Nybegynder
30. juni 2003 - 22:26 #2
du kan have 2 i som standart
derudover kan du have 2 på hver udvidelseskort du setter i maskinen
så det er kun hvor mange slots du har ledige der setter begrensningen
Avatar billede uffe123 Nybegynder
30. juni 2003 - 22:27 #3
ja men hvis bare man har feks. sådan et gennemsnits bundkort.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
30. juni 2003 - 22:30 #4
bredkær.... Det er jo ikk helt sandt.... Du kan have 2 på hver IDE kabel.... dvs 4 i en standart pc...Forudsat at man self ikke har cd-rom og brænder....

Det samme er gældende for langt de fleste udvidelseskort.....

-Anders
Avatar billede redhat9user Nybegynder
30. juni 2003 - 22:33 #5
Hvis det er IDE diske, du taler om kan der sidde 2 på hver controller, en master og en slave. Et bundkort har normalt 2 controllere så du kan have 4 diske. Derudover kan du tilføje PCI indstikskort, der hver giver dig 2 eller 4 ekstra diske.

Med SCSI kan man derimod have 7 diske på hver controller.
Avatar billede zenze Nybegynder
30. juni 2003 - 23:36 #6
Ja, eller 14 UW, U2W, U3 etc. - altså LVD-drev. Du kan få rimeligt billige bundkort med RAID-controller, som du også kan køre ULTRA-ATA på - og så har du pludselig 4 IDE-porte med plads til ialt 8 drev (HD,CD-ROM, CD-RW eller DVD)