Avatar billede thums Praktikant
30. juni 2003 - 12:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

JVM/JDK i FreeBSD??

Hejsa..

Jeg har en FreeBSD server der hjemme som jeg ønsker at sætte en JSP-webserver op på. har fundet programmet til webserveren, men mangler en JVM til at køre skidtet sammen med. Nogen der ved om der er en let måde at gøre det på? eller bare generelt hvilke muligheder der findes for at gøre det?.

Mvh
Thums
Avatar billede thums Praktikant
30. juni 2003 - 12:23 #1
Evt om der findes en implementeret i FreeBSD hvilket jeg dog ikke går ud fra??..
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. juni 2003 - 17:13 #2
instaler tomcat 4.1 fra ports husk at du også skal have jdk.14 og linux_base

og jdk skal du hente selv .. men det fortæller den dig selv.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2003 - 17:17 #3
Du henter vel bare et JDK/SDK fra http://www.freebsd.org/java/.
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. juni 2003 - 17:28 #4
kun patchen ..
Avatar billede simonvalter Praktikant
30. juni 2003 - 17:32 #5
normalt henter ports alt .. men lige i dette tilfælde så er det noget med deres licens regler der forhindrer det hvis jeg har forstået det rigtigt .. fbsd arbejder vist på sagen ...
så man skal hente 3 pakker selv .. 2 med direkte link og den sidste skal man logge ind og så skal man acceptere en licens eller noget ..
Avatar billede thums Praktikant
01. juli 2003 - 07:06 #6
Okay 'loadet'

nu er det sådan at jeg har rodet lidt med Linux før i tiden... men har indset at BSD er vejen frem... men lige pt aner jeg ikke hvordan man installere via ports.. :)
Kan du uddybe det lidt for mig?
Avatar billede acoon Nybegynder
01. juli 2003 - 11:26 #7
cd /usr/ports/www/jakarta-tomcat41
make
make install
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juli 2003 - 17:57 #8
ja hvis du har ports
du kan læse om næsten alt i freebsd handbook

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/ports.html
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/cvsup.html

det du gør er at instalere cvsup

så finder du ports-supfile og editer den til
locate ports-supfile
*default host=cvsup.dk.FreeBSD.org

resten skulle være ok

så kører du bare
cvsup -g -L 2 ports-supfile
og så gør du som acoon siger ..

jeg vil også anbefale dig at instalere
/usr/ports/sysutils/portupgrade/

og normalt kan du altid bare cd til et dir i ports og skrive
make install clean
hvis du ikke skriver clean så efterlader den det som den har make'd
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. juli 2003 - 17:58 #9
portupgrade opdaterer alle de programmer du har instaleret fra ports hver gang der kommer nye updates til dem ...
så kør
cvsup -g -L 2 ports-supfile
regelmæssigt .. og så kør feks portupgrade -ar
Avatar billede thums Praktikant
21. juli 2003 - 12:57 #10
Jeg undskylder den lange respons tid.... grundet forskellige problemer har jeg ikke haft mulighed for at teste det før acceptering af svar så jeg synes at pointene skulle deles ud nu...

Mvh
Thums