Avatar billede helpware Nybegynder
29. juni 2003 - 11:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NIS2003: Fra "Close" til "Stealth", hvordan?

Hejså,

Jeg kører NIS 2003 og fra 2 dage siden lavede jeg en lille online test af nogle ports med "Probe my ports" på https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 ... resultatet dengang var at alle porte var "Stealth". Nu 2 dage senere kan jeg se at kun SMTP port er "stealth" mens de resterende porte er "closed". Hvad kan eventuelt være forklaringen på dette? Jeg har ikke lavet ændringer på min Firewall så vidt jeg kan se. Hvordan kan jeg få min firewall til at blokere for porte således at de fremgår som "Stealth"?

Mvh
helpware
Avatar billede helpware Nybegynder
29. juni 2003 - 16:33 #1
fandt løsningen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. juni 2003 - 18:41 #2
Det ville jo være pænt af dig at fortælle løsningen her på siden, så er der andre brugere som kan søge på spørgsmålet og så har de jo også løsningen.
Avatar billede helpware Nybegynder
29. juni 2003 - 23:36 #3
Her er løsningen: under opsætningen af Personlig Firewall skal firewallniveauet sættes til "middel" eller "høj". Vælger du at bruge "brugerdefineret niveau" bliver portene kun lukkede "closed" men er ikke usynlige "stealth".

Håber det kan bruges :)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. juni 2003 - 23:51 #4
Dette vidste jeg godt, men der kan jo være rigtig mange som søger på porte og så kan de få stor glæde af dit svar, så fint nok at du er kommet med det:)