Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 10:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Sygate anmeldelse søges

Morn i rummet

Søger en ny firewall efter flere og flere nævner at ZA er ved at være for kendt af de skumle typer :-)
Jeg har hørt en del snakke om denne sygate og at den skulle være solid. Så har nogen selv denne firewall er de meget velkomne til at give deres besyv med her!

MvH  Lrd
Avatar billede fcs Novice
29. juni 2003 - 11:59 #1
Her er en gammel test, som er noget af det eneste jeg har kunnet finde: http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=7071 Den er dog så gammel at jeg ikke vil stole for meget på den. Ydermere er der selvfølgelig Leaktest, som er et testsystem lavet af sikkerhedseksperten Steve Gibson. Du kan se hans vurdering af de forskellige firewalls her: http://grc.com/lt/scoreboard.htm Der står dog ikke noget om hvor gamle resultaterne er.

Personligt har jeg brugt både ZA og Sygate. Jeg skiftede fra ZA til Sygate, da der begyndte at gå rygter om huller og jeg derudover syntes at den var lidt irriterende og overfølsom. Siden har jeg brugt Sygate og det har jeg været fint tilfreds med. Problemet er jo at jeg ikke aner om nogen har været inde på min maskine - min firewall har ihvertfald ikke reageret i så fald ;-)

Derfor: Sygate får mine varmeste anbefalinger, det er svært at sige om den er bedre end så mange andre produkter på markedet.

Hygge

FCS
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:01 #2
Mange tak for respons :)

Rygterne siger at Za er blevet for kendt og derfor er blivet for nemt at hacke!
Jeg høre meget godt om denne sygate men er den nem at håndtere og sætte op?

Lrd
Avatar billede fcs Novice
29. juni 2003 - 12:07 #3
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,648838,00.asp Er resultaterne af en test der er blevet lavet. Der kan du sammenligne de forskellige programmer lidt, da det er en nyere udgave. At de vælger Norton på grund af at den selv er i stand til at genkende programmer SOM IE og lade dem passere automatisk, synes jeg er dumt. Jeg vil netop selv gerne have kontrol over hvad der lukkes ind og ud, hvilket vil sige at jeg hellere vil spørges om det er ok at det og det program får adgang til netværket. Men smag og behag er jo forskellig ;-)

Ja, Sygate er meget nem at sætte op og man mærker den næsten ikke i det daglige. Den popper op og giver ebsked når der er nogen der forsøger at komme ind eller hvis et program (f.eks. IE) er blevet ændret i forhold til sidste gang det fik adgang. Dette skyldes oftest opdateringer, men det kan lige så godt være fordi en trojansk hest har maskeret sig som IE og vil sende data ud af systemet. Dette opdages også og brugeren spørges om det er ok. Hvis man så ikke har opdateret den software siden sidste det fik adgang til nettet, bør man være lidt på vagt og evt. køre en virus-scan.
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:13 #4
Solid feedback :-)
Regner med det er gratis! Havde problemer tidligere i går med at en port 5000 stod åben. Problemet med ZA er at man i gratis versionen ikke kan lukke porte som man lyster og dette er skide irriterende! Men fik løst problemet :-)
Tror jeg vil prøve at skifte for at prøve den ud lidt.
Er der ting du mener jeg skal vide inden jeg installere denne sygate?
Avatar billede fcs Novice
29. juni 2003 - 12:17 #5
Næ, der er ikke noget jeg synes du skal vide inden du går i gang. Mht. sikkerhed har jeg det sådan at der findes masser af gode programmer på gade, både firewalls og anti-virus. Hvad man vælger er lidt et spørgsmål om religion, da langt de fleste er på nogenlunde samme niveau. Hovedsagen er at man selv har tillid til de programmer man anvender. Stoler man ikke på dem, er der ikke nogen grund til at anvende dem ;-)

Så prøv dig frem. Test evt. din maskine inden du skifter på http://grc.com/lt/howtouse.htm og test så efter du er skiftet. Er der nogen forskel? Kør med det nye program i en uges tid og beslut så om du har lyst til at bruge det eller hellere vil vende tilbage til ZA. Det er det bedste bud jeg kan give.

Hygge

FCS
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:19 #6
Takker for gode råd og belønner dig med den smule point der nu er :-)

Ha det godt
Avatar billede fcs Novice
29. juni 2003 - 12:21 #7
Takker for point ;-)

Hygge og god søndag
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:22 #8
Damn den kunne komme gennem
Avatar billede fcs Novice
29. juni 2003 - 12:23 #9
Igennem ZA?
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:25 #10
ja men tror det var fordi jeg accepterede den måtte *LOL* Jeg store fjols....

Denne kunne selvfølgelig ikke da jeg afviste
Avatar billede fcs Novice
29. juni 2003 - 12:26 #11
He, he - prøv igen ;-)
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:28 #12
Den skriver nu unable to connect så det burde være iorden
Avatar billede fcs Novice
29. juni 2003 - 12:28 #13
Ja, det lyder fint
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juni 2003 - 12:40 #14
Takker igen :-)

Hygge FCS