Avatar billede sew4 Nybegynder
25. juni 2003 - 20:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Job ansøgninger

Hej
Jeg har haft en debat med et konsulent firma under AF om følgende : Firmat mener at jeg skal slutte ansøgningen af med at skrive at jeg vil kontakte firmaet XX dato.
Vel at bemærke inden at man kaldt ind til samtale.

Spørgsmålet er derfor følgende til alle personale chefer / folk der ansætter personale følgende :

Hvordan ville du reagere, hvis jeg afsluttede min ansøgning til dig med at skrive, at jeg vil kontakte dig XX dato. ?

Bemærk vi taler ikke om Uopfordrede ansøninger

SEW4
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2003 - 20:31 #1
Jeg ansætter ikke folk, men det er for at vise at man er interesseret i at få arbejde i virksomheden + man kan danne sig et lille indtryk af denne person, således at man vil stå stærkere hvis der senere bliver brug for netop en som dig med lige netop dine kvalifikationer.
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2003 - 20:32 #2
det viser jo at du er intreseret og ikke bare ude efter et job fordi det er nødvendigt
og så er det nemmere at komme i betraktning ,da du tvinger ham til at tale med dig ,så du kan give ham et godt intryk
så det er en god ide
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2003 - 20:33 #3
bredker> utroligt så enige vi er ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2003 - 20:38 #4
ja bare fan... så hurtig du er
der er bare den forskel at jeg har med ansættelser at gøre ind imellem og ser det som en fordel
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
25. juni 2003 - 20:38 #5
Jeg ansætter folk i mit firma, og jeg tror ikke at jeg vil lægge din anøgning opad i bunken nærmere nedad.
Du skulle hellere blot ringe 1 dag før fristen udløber og spørge om din ansøgning er kommet fordi du er bla bla og en historie fra de varme lande, så er din ansøgning automatisk ovenpå.
Men ring ikke, det giver (mig) et "dovent" billede, så må du hellere vise dit ansigt i firmaet, in person hvis du har mulighed for det.
Avatar billede bredker Nybegynder
25. juni 2003 - 20:45 #6
ja det er altid bedre at møde op end at ringe
var også det jeg mente ,men fik det bare ikke skrevet ,(så håber at du er tankelæser )
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2003 - 20:51 #7
jeg må sige at jeg er ikke enig i jeres udsagn i det at møde op - tro mig, jeg HAR prøvet det, og i ca. 95% af tilfældende følte man sig ikke ligefrem velkommen (og nej, det var IKKE en mandag ;))
Avatar billede miss-g Seniormester
25. juni 2003 - 21:18 #8
Fra et godt site:

5. Afslutning
Her afslutter du din ansøgning med håb om, at den vil føre til en personlig samtale. Forsøg også at vise, at du er interesseret i det videre forløb: ”Jeg håber, at min ansøgning og mit CV har vakt jeres interesse, og jeg vil se frem til at uddybe min ansøgning ved en personlig samtale.”

Hvis du ikke hører noget inden for en uge, kan du altid ringe til virksomheden og høre, om de har modtaget din ansøgning.

http://www.karrierevejviser.dk/akademiker/OmJobsoegning/
Avatar billede miss-g Seniormester
25. juni 2003 - 21:20 #9
Hvis man som chef/personaleansvarlig fik en ansøgning, hvor der stod at man ville blive ringet op.... Tja, havde man ikke lige lyst til at tage stilling eller ikke havde besluttet noget, så kunne man jo undslå sig og sige man var/er i møde. Så det er ingen garanti alligevel.

Hellere ringe uventet...
Avatar billede kenp Novice
26. juni 2003 - 20:35 #10
tjaaa, hvis der var en som skrev direkte i ansøgningen at han ville ringe! chancen for at jeg havde læst det er nok minimal, hvis ikke ansøgningsfristen er udløbet! jeg begynder personligt ikke at læse en ansøgning når den ankommer, den bliver lige skimmet for at se hvor til jeg skal sende en kvittering, og ganske kort om det virker intressant!

men det problem med at du vil ringe! tjaaa chancen for at du får fat på mig er minimal! så hellere bare prøve at ringe, eller bedre som de anre også skriver, MØD op, gerne inden du aflevere din ansøgning, på den måde kan du lave din ansøgning bedre, da du har noget viden om det sted du gerne vil hen og arbejde.

men igen det med at møde op på arbejdspladsen, det er også meget forskelligt inden for forskellige arbejdsområder, nogle steder har man ingen chance for at komme ind hvis mna ikke som minimum har været bare ude for at kigge og hilse på chefen, og andre områder der ville de nok kigge mærkligt hvis du dukkede op for at spørge intresseret i jobbet!

men områder hvor det er godt at møde op, er specielt på områder med børn! (børnehaver, skoler m.m.) for lige at se det.

Men de andre områder, der ville jeg nok anbefale at du ringede unden at angive det på forhånd! men nærmere ringe inden du søger, for det er nok at blive lagt mærke til positivt 1 gang, det bliver altså husket (man skal jo så lige huske at gøre sig positivt bemærket i telefonen og ansøgningen)

og ikke mindst, man skal kunne opfylde bare lidt af de krav som stilles til en som medarbejder.
Avatar billede sew4 Nybegynder
26. juni 2003 - 21:30 #11
Indledningsvis jeg sige tak for alle de gode indlæg. Og alle indkassere selfølgelig deres poin. Men jeg lade godt lade tråden køre lidt længere.

Jeg valgte at formulere mig neutralt uden mine holdninger, for at prøve at
finde den rette kurs. Den syntes ikke jeg kan se. Nå min egen holdning er at
man skal være varsom med at være for smart. Det hævner sig.

Personel chefer og folk der sidder og ansætter IT folk er i reglen folk der
har mere end travlt. Og jeg ville mobset hvis blot halvdelen af ca 250 ringede
og "selv" tog deres samtale. Jeg skulle da nok bestemme hvem jeg ville have ind.
Men det kan godt være jeg er helt gal på den. Hvad siger panelet.
Avatar billede sew4 Nybegynder
26. juni 2003 - 21:33 #12
Ups der skete et eller andet som jeg ikke havde styr. Fik alle deres point.
Hvis nej hvordan klarer jeg den ?
Avatar billede bredker Nybegynder
26. juni 2003 - 21:42 #13
jeg fik vist dem alle
dem der vil have del i point ,kan smide et svar her
så deler vi da bare
http://www.eksperten.dk/spm/369703