Avatar billede cyborgsoftware Nybegynder
23. juni 2003 - 22:11 Der er 1 løsning

Log på windows domain

Hey!

Jeg har fået en intranet server på mit gymnasie, og den har jeg tænkt mig at installere FreeBSD på den. Problemet er bare, at netværket bliver kontrolleret af en w2k server, og derfor skal min server logge på domainserveren før den får adgang til netværket.
Hvordan kan man få FreeBSD til at logge på en windows domain server???

Jeg er også lidt i tvivl om serveren kan klare freebsd,apache,php og mysql, da den kun en 200Mhz. Nogle der har erfaring med så langsomme servere og freebsd?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
24. juni 2003 - 07:36 #1
Hej med dig !
Først vil jeg sige at jeg kører FreeBSD 4.8 op min gamle HP Dual 2oo Pro. Med 64 MB Ram.. det kører fint nok...
Men du skal nok ikke smide et X på !
Nu ved jeg jo ikke om det er dig som er admin på dit gym, men hvis ikker er det nok en go ide at tale med admin inden du knalder en server op på hans net
Nå, det så er klaret så skal du have en Samba på din Freebsd..
og så skal du kører en smbpasswd -u -j kig under man smbpassword