Avatar billede jesperv Nybegynder
05. december 2000 - 19:16 Der er 5 kommentarer

Lænkede billeder

Jeg har lavet en database der bruges som genbestilling/dokumentation af de print/tryk vi laver. Den er pt. på 7000 sider. På hver side er der et containerfelt hvori vi lænker et skærmdump der viser motivet af printet.

Nu er vi nogle stykker der bruger databasen, og nogle glemmer at vælge \"Store only a reference to the file\". Det gør at den bliver meget stor og meget langsom.

Kan jeg på en eller anden måde lave det sådan at man ikke kan undgå at \"lænke\"?

Eller kan jeg lave en søgning der finder de \"forbudte\" sider?
Avatar billede morph Nybegynder
05. december 2000 - 19:19 #1
du kan lave det som et script isteddet for.

Hvis du kender noget til scriptmaker, er dette en smal sag
Avatar billede jesperv Nybegynder
06. december 2000 - 18:01 #2
Og hvordan ville du lige lave et sådant script?
Avatar billede jlorenzen Nybegynder
20. februar 2001 - 00:06 #3
Hey Jesper

Jeg har sparket dit ? videre til folk jeg kender, og vender tilbage med svar asap.
Avatar billede erb Nybegynder
17. januar 2002 - 13:32 #4
Hej Jesper

Jeg har nu rodet med flere mulige løsninger på dit problem. Desværre kan jeg ikke finde nogen udvej - hverken ved søgning eller ved hjælp af Scriptmaker.

Mit bedste bud vil være at minde folk om, at de skal sætte krydset når de importerer billedet. Det kan du gøre ved at lave følgende script:
- Go to field [\"billedfelt\"]
- Beep
- Show message [\"Husk at sætte kryds i feltet Store only a ...]
- Insert picture []

Scriptet knytter du til en knap, der skal bruges når man vil indsætte et billede.

/erik
Avatar billede maxsten Nybegynder
30. september 2003 - 13:11 #5
- Go to field [\"billedfelt\"]
- Beep
- Show message [\"Husk at sætte kryds i feltet Store only a ...]
- Insert picture []

Scriptet knytter du til en knap, der skal bruges når man vil indsætte et billede.