Avatar billede anderskdp Nybegynder
23. juni 2003 - 18:23 Der er 13 kommentarer

Boot CD

Nu skulle jeg lige til at formatere, men opdager så at mit diskettedrev ikke er skide pålideligt, derfor har jeg brug for at lave en boot-CD til mit XP-styresystem.

Nogen ideer??
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. juni 2003 - 18:26 #1
Brug din XP-CD og boot på den?
Avatar billede anderskdp Nybegynder
23. juni 2003 - 18:27 #2
det kan den ikke...
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 18:30 #3
Det kan Nero klare for dig....

Du skal bruge en boot diskette, og den kan du oprette via:
Kør Nero uden Guide/Wizard.
Indsæt din bootdiskette.
Vælg opret Ny.
I venstre side, får du mulighed for at oprette en boot-CD.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2003 - 18:30 #4
ups - dårligt formuleret. Du skal lave en bootdiskette, som du skal have klar når du starter Nero
23. juni 2003 - 18:32 #5
Hvad er problemet med at boote fra CD'en.
Avatar billede hcma Novice
23. juni 2003 - 18:47 #6
Gå ind i din BIOS og sæt cd-rom til at være First Boot Device, og boot så op på din WinXP CD.
Hvis du absolut vil boote op på disketter (6 stk) kan du hente dem her:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=E8FE6868-6E4F-471C-B455-BD5AFEE126D8
Avatar billede anderskdp Nybegynder
23. juni 2003 - 18:54 #7
okay...
Jeg har ikke nogte brugbart diskette drev og derfor kan jeg ikke lige sææte det i, undskyld hvis det ikke fremgik helt klart af meddelsen før. Jeg er iøvrigt også i besiddelse af de 6 disketter, men de er mig ikke meget til hjælp.

Når jeg sætter XP-CD i og sætter CD-Rom'en til at være 1st bootdevice i BIOS, sker der intet andet en at CD-ROM'en under hel opstarten bare spinder nede i CD-ROM drevet, jeg tro simpelthen ikke at der er boot-filer på den.

derfor leder jeg efter nogle filer på nette der kan fungere som en boot-CD
Avatar billede resten Nybegynder
23. juni 2003 - 18:59 #8
Du husker at trykke på en tast så den kan fange cdromen ik ?
Avatar billede hcma Novice
23. juni 2003 - 19:00 #9
Ring til Microsoft
Avatar billede amplificator Nybegynder
23. juni 2003 - 19:02 #10
Det er da vist ikke en lovlig version når den ikke kan boote?
Avatar billede anderskdp Nybegynder
23. juni 2003 - 19:08 #11
jo det er
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. juni 2003 - 19:30 #12
Hvis du ikke kan boote på den og din CD er lovlig, så ligger problemet i dit drev. Brug de 6 disketter så booter du. Hvis du ikke kan det, jamén så er den eneste løsning enten at købe ny diskettedrev eller cdromdrev.