Avatar billede atro Nybegynder
22. juni 2003 - 19:13 Der er 7 kommentarer

BNC Vhost

Hey, jeg har et par domæner som jeg gerne vil have som Vhost's på min psyBNC, bnc'en er oppe og kører fint nok, men mangler info om hvordan jeg får vhosts oprettet,
hvis vi siger jeg har et domæne (superman.dk) og det er hostet hos wannafind, hvordan får jeg så det smidt på min bnc som en vhost?

Har TDC netexpress btw. :)

Hvis i mangler info så bare spørg løs så skal jeg nok være der :>
Avatar billede amplificator Nybegynder
22. juni 2003 - 19:19 #1
Ved ikke hvordan det ellers kan gøres, men jeg har sendt en mail til TDC o at få ændret den kryptiske TDC host til mit domæne (amplificator.net) - Så nu er min host på mirc mit domæne.. - Og for den sags skyld min host over alt :)
Avatar billede atro Nybegynder
22. juni 2003 - 19:25 #2
Så du mailede hostmaster@tdc.dk  om at få ændret din HOST "xxx.xxx.xxx.xxx" til "amplificator.net" ?
Avatar billede amplificator Nybegynder
22. juni 2003 - 19:40 #3
Din host er ikke xxx.xxx.xxx.xxx da det er din IP.
www.myip.dk og så den der er n. 2 fra toppen af din host. - Det er den som blev ændret til amplificator.net
Avatar billede atro Nybegynder
22. juni 2003 - 20:19 #4
Men hvad skal man så bruge domænet til?
I teorien kunne man vel egentlig bruge et hvilket som helst domæne ? mener kunne vel sågar bruge eksperten.dk eller?
Da det ik er udbyderen og ikke hosteren der pointer? :)
Men tak for svaret, 60 pts, til dig
Avatar billede amplificator Nybegynder
22. juni 2003 - 20:22 #5
Tja det kan det godt.. Men du kan jo ikke bruge det til noget bortset fa at det er sat som host. - Dermed ingen www osv. på den.
Avatar billede riverhorse Nybegynder
02. september 2003 - 07:44 #6
Du kan kun bruge domainer som du selv er ejer af så vidt jeg har forstået...

Riverhorse
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
02. september 2003 - 09:00 #7
For at kunne få rDNS (altså host istedet for IP) så skal man have opsat en A-record til den IP (computer) som skal have den host.
Det vil sige at vil jeg have ravie.dk til at fungere som host på min computer så SKAL den adresse pege på min ip.

Enten tjekker ens udbyders DNS-server om host og ip passer sammen, eller også tjekker teknikeren det forhåbentlig. Vil tvivle på at man kan skrive en hvilken som helst host.