Avatar billede elmar Nybegynder
21. juni 2003 - 22:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opsætter jeg jirc?

Jeg har hentet jirc, men nu kan jeg ikke finde ud af at opsætte det.. Hvordan gør man det?
Avatar billede tgk89 Nybegynder
21. juni 2003 - 22:52 #1
når dy trykker connect (lynet) kommer der en rubrik frem... skriv dit navn nickname email osv... sæt irc network til ALL og nedenunder skal den være til Quakenet: random server  tryk derefter på connect to irc server.

- TGK89
Avatar billede elmar Nybegynder
21. juni 2003 - 22:57 #2
Det er mIRC.. Jeg snakker om jIRC
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. juni 2003 - 22:57 #3
læs readme filen den siger det rimligt tydeligt ..
Installation Instructions of jIRC applet
-----------------------------------------
Uncompress the zip file(well, you must have done it already to read this file.)
into one directory of your web site.
Please do not uncompress jrc_nss.zip or jirc_mss.cab
as it will break the digital signature.

Simply point your browser to different chat*.html file, and the applet
will be loaded.

Remember that the *.zip and *.cab file must be in the same directory of
the "chat*.html".

Note: Some web servers do not recognized the file type *.cab and thus return
MIME null or text/html to the browser and causing "Class Not Found" error
in IE4 and some IE5.
A quick fix to this installation problem is to rename the jirc_mss.cab file to
jirc_mss.bin and change the name accordingly in the chat*.html.

Configuration
You are welcome to customize the parameters inside the html file to fit your
web contents.
This can be done by modifying the <param name="" value=""> tag inside html file.

For latest parameters list and other information, please visit

http://www.jpilot.com/java/irc/support.html
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. juni 2003 - 22:58 #4
husk at du skal have java support på serveren ..
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. juni 2003 - 23:00 #5
Avatar billede elmar Nybegynder
21. juni 2003 - 23:14 #6
Med andre ord.. Så kan jeg ikke probbe den ind i min side og at den connecter til Quakenet og joiner min channel?
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. juni 2003 - 23:29 #7
jo bare du gør som i eksemplerene ..
Avatar billede elmar Nybegynder
21. juni 2003 - 23:50 #8
Hmm.. Se lige: www.elmar.dk/test/chat3.html www.elmar.dk/test/chat5.html ingen af dem virker :/
Avatar billede elmar Nybegynder
24. marts 2004 - 22:39 #9
Svar :/