Avatar billede svampen Nybegynder
21. juni 2003 - 00:15 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

mod_autoindex problemer

Hejsa

Jeg har netop sat en debian maskine op og har installeret apache. Jeg har bare et problem og det er at jeg gerne vil bruge mod_autoindex til at vise index af nogle undermapper der er oprettet som virtuelle hosts men det vil den ikke, er det derimod oprettet under root /var/www/1 feks. så virker de fint, håber nogle kan hjælpe mig og forstår mit spørgsmål ellers skal i være velkommen så skal jeg uddybe mig.
Avatar billede htm Nybegynder
21. juni 2003 - 12:17 #1
Hmm - jeg forstår ikke helt hvad dit problem er, kan du uddybe?
Avatar billede svampen Nybegynder
21. juni 2003 - 12:19 #2
Mit problem er at mod_autoindex virker hvis jeg laver den i root diret som er /var/www. hvis jeg derimod laver en virtualhost som ligger i /home/user/www/homepage.dk så virker det ikke, det er noget med opsætningen af httpd.conf men kan ikke lige overskue hvad ?
Avatar billede sukos Juniormester
21. juni 2003 - 12:39 #3
Du skal nok lave en directoryblok i din conf:

<Directory /home/user/www/homepage.dk>
AllowOverride All
</Directory>
Avatar billede htm Nybegynder
21. juni 2003 - 12:40 #4
aaah på den facon! Det er garanteret sådan at mod_autoindex virker fint, men det gør .htaccess ikke ;-)

Prøv og smid denne i din httpd.conf

<Directory "/home/user">
Allowoverride Indexes
</Directory>

hvis du vil have mulighed for andet i .htaccess i de biblioteker kan su eks. sætte den til all i stedet!
Avatar billede htm Nybegynder
21. juni 2003 - 12:41 #5
sukos>> ;o)
Avatar billede svampen Nybegynder
21. juni 2003 - 13:32 #6
takker mange gange : )