Avatar billede thebigzzz Nybegynder
20. juni 2003 - 00:02 Der er 19 kommentarer

Åbning af .msh filer

Hejsa, jeg vil gerne lave nogle modificeringer i cycling manager 3, og alle modeler og animationer er gemt i .msh filer. Så jeg vil gerne vide hvordan man åbner og gemme .msh filer
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. juni 2003 - 06:25 #1
Det er godt nok mange point for det spørgsmål, du burde ikke give mere end 60 point.

Du kan åbne filen med et gratis 3d program: http://www.anim8or.com/main/index.html

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. juni 2003 - 09:43 #2
Avatar billede thebigzzz Nybegynder
20. juni 2003 - 11:39 #3
jeg kan ikke åbne de .msh filer med det program :-|
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. juni 2003 - 11:48 #4
Kan du prøve at lægge et link til en af dine msh filer, så skal jeg finde programmet til dig.
Der findes nemlig flere versioner af msh formatet!

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. juni 2003 - 11:49 #5
Eller sende en msh fil til speedy7@ofir.dk.

/per
Avatar billede thebigzzz Nybegynder
20. juni 2003 - 11:57 #6
jeg har sendt den :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. juni 2003 - 12:36 #7
Det ligner ikke et .msh format med læselige koordinater. Det er sikkert en fil der indeholde informationer om en 3d laser scanning af et 3d objekt. Så filen skal sikkert konverteres til et 3d Studio Max format, før det kan åbnes i 3d Studio Max.

Jeg har fundet et link med info: http://www.bergen.org/Present/TechnologyHighSchool/Current/scandoc.html

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
20. juni 2003 - 12:40 #8
Det firma software kan helt sikkert løse opgaven: http://www.mocap.dk/ , men det
koster sikkert en formue.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. juni 2003 - 10:14 #9
Hvorfor har du ikke skrevet tilbage?

/per
Avatar billede thebigzzz Nybegynder
23. juni 2003 - 14:21 #10
hmm, det ser ud som om at det ikke er nogen anden mulighed end lade være, siden jeg ikke har penge til den slags, plus at maya er det eneste 3d program jeg kan finde ud af at bruge
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. juni 2003 - 14:31 #11
Jeg har fundet en løsning via http://www.3dvirtualight.com/faq.html, som du måske kan anvende
til maya:

http://www.a-toy.net/mvl/

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
23. juni 2003 - 14:32 #12
Nu ved jeg hvorfor filen var ulæselig, den var nemlig lavet i et binært format.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2003 - 10:57 #13
Kunne du bruge plugin'et til maya?

/per
Avatar billede thebigzzz Nybegynder
24. juni 2003 - 12:22 #14
nej, den kan ikke åbne msn filer :'( men 6 andre type filer som maya ikke kan åbne i forvejen
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2003 - 12:29 #15
Hvis du har hentet .msh filen et sted, så burde de skrive hvilket program filen er oprettet med.

Har du et link til det sted?

/per
Avatar billede thebigzzz Nybegynder
24. juni 2003 - 12:53 #16
det er en fil fra et spil hvor animation og andre ting ligger i, derfor vil jeg gerne have åbnet den så jeg kan lave om på nogle ting :) derfor de mange point for et rigtigt svar ;-)

hvis du vil have linket til den demo det er taget fra så sig til
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2003 - 13:02 #17
Hvorfor kontakter du ikke udvikleren af spillet?

/per
Avatar billede thebigzzz Nybegynder
24. juni 2003 - 13:12 #18
har jeg prøvet, men de siger at de ikke vil udlvere den slags oplysninger, fordi at de kunne blive brugt på en forkert måde
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. juni 2003 - 13:52 #19
Ok! Så er det sikkert ikke meningen, at du skal ændre på spillet.
Jeg ville hellere ikke bryde mig om, at andre gik og ændrede på
mine spil på internettet.

/per