Avatar billede willi Nybegynder
19. juni 2003 - 22:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Norman på flere computere.

Hej.
Jeg har anvendt Norman firewall i flere år.
Nu er der lavet et privat netværk herhjemme.
Det gav problemer når jeg havde Norman på alle (3) computere.
Norman fortæller så, at jeg skal have licens til hver enkelt computer. Hvilket jeg ikke mener er helt rimeligt.
Men sådan er det.
Er der nogen som kender et godt anti virus program med firewall der kan køre på flere pc'er OG TIL EN OVERKOMMELIG PRIS SAMLET  ;-) (ca. 40 kr pr. mdr. ELLER MINDRE)

Links og erfaringer med det
Avatar billede tumben Novice
20. juni 2003 - 01:01 #1
hvad var det for nogle problemer...(jeg har norman)
Avatar billede willi Nybegynder
20. juni 2003 - 09:21 #2
Jeg kan ikke få intranettet til at fungere.
På to pc benytter jeg w98 og på én w2000.
På alle tre har jeg installeret Normen med samme licens.
(Hvilket man sikkert ikke må. Men endnu har Norman ikke svaret entydigt!)
Men det jeg kunne forestille mig er, at intranettet ikke virker hvis der på flere PC'er er samme Norman udg. med samme licensnummer.

PC'erne kan se sig selv.
De kan se arbejdsgruppen.
Men ikke hinanden.

Dog!

Ind imellem kan to se hinanden.
Men når jeg vil åbne en delt mappe på den anden kommer der en besked om at navnet ikke findes på netværket.
Avatar billede tumben Novice
20. juni 2003 - 11:15 #3
jeg har det samme som dig...i firewall instillinger ..settings...skal du huske at stille security...klik på "lokal intranet"...det virker her (med samme licensnummer)...eller rettere gjorde !!!
Avatar billede willi Nybegynder
20. juni 2003 - 11:28 #4
Hvad mener du med gjorde?
Jeg afinstallerer Norman nu på de to. Og ser hvad der sker.
Har rykket for svar fra Norman.
Men stadig forgæves.
Avatar billede tumben Novice
20. juni 2003 - 11:35 #5
jeg mente... det er pillet fra..jeg har ikke flere pcér på længere...det kan godt lade sig gøre
Avatar billede langbein Nybegynder
22. juni 2003 - 20:24 #6
Hva mener dere med å "se" hverandre ? Hvis det dreier seg om å se delte mapper, så er det vel ganske normalt (?) at en firewall kan gi problemer med dette. (TCP/UDP 137,138,139)
Avatar billede willi Nybegynder
15. august 2003 - 18:11 #7
Jeg lukker sp.(troede det var) Men hvad med et svar tumben så du kan få point?
Avatar billede tumben Novice
15. august 2003 - 18:31 #8
kommer her ;-)