Avatar billede ostechristian Nybegynder
18. juni 2003 - 20:32 Der er 21 kommentarer

driver til usb?

Hej, jeg har et fået et digital kamera og vil gerne sætte den til computeren, men den gider ikke at starte på computeren når jeg sætter den til. Er det ikke fordi man skal installere en driver til usb'en først og hvor kan man downloade en?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juni 2003 - 20:34 #1
Hvilket styresystem har du ?
Kun windows 98, me, 2000, og xp understøtter usb ordentligt.
Avatar billede ostechristian Nybegynder
18. juni 2003 - 20:35 #2
Jeg har win 2000
Avatar billede s_kjaer Praktikant
18. juni 2003 - 21:07 #3
Hvilket kamera har du ?
Olympus har en driver til deres kameraer her http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/downloads/downloads.cfm#result

Ved ikke om den vil virke ved dit kamera.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
18. juni 2003 - 21:14 #4
Har set i et andet spm at du har et apitek kamera, her er drivere fra deres hjemmeside: http://www.aiptek.com/drivers/drivers.php
Avatar billede ostechristian Nybegynder
19. juni 2003 - 16:55 #5
på min storebrors computer skulle man ikke installere en driver til usbporten. Jeg tror det er fordi det er første gang jeg bruger usbporten.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
19. juni 2003 - 16:59 #6
Hvilket styresystem er der på din storebrors comp ?
Avatar billede ostechristian Nybegynder
19. juni 2003 - 17:00 #7
win xp
Avatar billede ostechristian Nybegynder
19. juni 2003 - 17:00 #8
pro
Avatar billede s_kjaer Praktikant
19. juni 2003 - 17:08 #9
Så har vi forklaringen. Win XP kan selv finde enheder i usb porten, mens tidligere versioner skal have en driver installeret. Prøv at installer den driver der passer til dit kamera.
Avatar billede ostechristian Nybegynder
19. juni 2003 - 17:10 #10
ok, tak for hjælpen
Avatar billede s_kjaer Praktikant
19. juni 2003 - 17:30 #11
Overførslen fra kamera til min comp med win98 virkede først efter installation af driver. Var det ikke en driver med kamera softwaret ?
Avatar billede ostechristian Nybegynder
19. juni 2003 - 17:33 #12
jeg har installeret softwaret til kameraet, men når jeg sætter kameraet og computeren til står der at den ikke er connected.
Avatar billede s_kjaer Praktikant
21. juni 2003 - 20:22 #13
Hvis du går ind i stifinder, kan du så ikke se kameraet som flytbar disk? (Nu har du vel husket at tænde kor kameraet når du prøver at få forbindelse med det..)
Avatar billede ostechristian Nybegynder
22. juni 2003 - 13:10 #14
Jeg har husket at tænde kameraet, men hvor er det nu stifinder ligger? Jeg bruger aldrig stifinder.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juni 2003 - 13:14 #15
Højreklik på startknappen eller denne computer. klik på nr 2 fra oven i menuen, der skulle stå et eller andet med stifinder.
(bruger selv en engelsk og jeg kan ikke huske hvad der står i en dansk)
Avatar billede ostechristian Nybegynder
22. juni 2003 - 13:30 #16
Der var ikke noget derinde.
På min storebrors Win XP skulle man ikke installere nogen driver til usben, men den gør det bare automatisk. Når jeg får min ejen computer er det så ikke en god ide at installere XP i stedet for 2000?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. juni 2003 - 13:48 #17
Jo, det synes jeg personligt. Har selv xp og er meget glad for den. Den kører bare perfekt.
Avatar billede geneva Nybegynder
31. juli 2003 - 12:49 #18
Hej - jeg har selv et olympus camera og windows xp, MEN hos mig virker det bare ikke! Når jeg forbinder computer og camera via USB-porten skirver computeren: Device Not Recognized. Jeg har prøvet at installere service pack 1 efter ård herinde fra, men heller ikke det hjalp. Jeg forstår simpelt hen ikke hvorfor det ikke virker? Jeg har ringet til Olympus' hotline - de kunne ikke hjælpe mig og jeg er ærlig talt ved at være ret desperat for at få det til at virke - er der ikke nogen som ved hvad jeg kan gøre? Jeg krydser fingre - på forhånd tak!
Avatar billede geneva Nybegynder
31. juli 2003 - 12:51 #19
PS: Der er ikke noget galt med usb-porten - de virker fint til andet brug og der er heller ikke noget galt med cameraet som også virker upåklagelige på andre computere. Det hele virkede fint indtil vi skiftede fra win 98 til xp :(
Avatar billede magrethe Nybegynder
21. oktober 2003 - 16:57 #20
Hej.
Jeg har samme problem med mit Pentax Optio430 kamera. Min WinXP melder Ukendt enhed når jeg tilslutter kameraet til USB porten. Og når jeg forsøger at installere driveren til kameraet får jeg at vide at den valgte placering ikke indeholder oplysninger om min hardware. Hjælp! Jeg er ved at være desperat.
Avatar billede geneva Nybegynder
21. oktober 2003 - 18:30 #21
Det er noget i installationen af windows XP der har slået fejl. Løsningen på mit problem har været at låne en anden conputer og hente billederne der og sende dem til min egen computer. Det er en bøvlet måde, men jeg har prøvet A L T, så indtil der kommer nyt i sagen, er det på den måde det foregår :(