Avatar billede sexlir Nybegynder
18. juni 2003 - 19:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

buydomains.dk

hej Eksperter
Hvad sker der med BuyDomains.dk?
De har nu været nede over 24 timer. Jeg har ringet gentagne gange uden at telefonen er blevet taget.
Jeg har også prøvet BuyDomains.com og fik den besked at de var adskildt fra BuyDomains.dk og ikke kunne hjælpe mig. Sjovt nok undskyldte de at BuyDomains.dk var nede!
MVH
Erik
Avatar billede dmcn Praktikant
18. juni 2003 - 19:50 #1
Jeg venter bare på de kommer op igen, så jeg kan få mine sidste to domæner væk derfra. :|
Avatar billede sexlir Nybegynder
18. juni 2003 - 20:01 #2
Jeg har desværre 10 domains hos dem, men jeg skifter også ligeså snart de er oppe at køre igen. Det er vel ikke nødvendigt at de er oppe at køre for at vælge en anden udbyder?
Avatar billede tommyf Nybegynder
18. juni 2003 - 20:18 #3
Er de virkelig så frygtelige? Det er da et ret interessant produkt de tilbyder.
Avatar billede dmcn Praktikant
18. juni 2003 - 20:20 #4
sexlir, nej ikke umiddelbart. Jeg er ved at undersøge om jeg kan flygte til gratisdns.dk ASAP. ;)

tommyf, alene i år har de været nede på denne måde 4 - 5 gange. "På denne måde" som i: Ingen reaktion, intet nyt, ingenting i min. 24 timer.
Avatar billede sexlir Nybegynder
18. juni 2003 - 21:09 #5
tommyf, ja de tilbyder interesante produkter, men det hjælper jo ikke hvis deres service er rigtig dårlig.

Jeg har været hos dem fra det var et dansk selskab og dengang var der service på drengen. Det tog ikke ret lang tid for at ordne de ting man henvende sig til dem om, men det var dengang. De havde f.eks. døgnChat(for hjælp) hvor du kunne få fat på dem stort set døgnet rundt. Den døgnChat de har nu kører næsten aldrig. Der er kun mulighed for at maile til dem og det er som regel en meget lang proces.
De "glemmer" ret ofte at resætte deres navneserver m.m. så nogle gange ( har oplevet det ca. 10 gange ) varer det op til en uge før de finder ud af at det domain du lige har bestilt ikke virker, og det selvom du bombaderer dem med e-mails som de er meget længe om at svare på.
Jeg have på et tidspunkt over 100 domaind hos dem, men nu er der kun 10 domains igen og de bliver flyttet nu over til D-Hosting. Det er dyrere, men det hele kører også hos dem.
Jeg har accepteret alle de forklaringer jeg har fået hos BuyDomains, men jeg driver også en forretning hvor kunderne er på nakken af mig, hvis deres e-mail m.m. ikke virker. Jeg kunne selvfølgelig selv køre mine egne navneservere, men det er ikke helt billigt da man skal bruge 2 navneservere
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. juni 2003 - 21:36 #6
jeg har kun haft problemer en gang før med dem, det var i forbindelse med fornyelse hvor de ikke fik betalt til DK-Hostmaster, og i den forbindelse blev mit domæne suspenderet.

Det er selvfølgelig ærgerligt, men jeg fik under hele forløbet mails om hvordan det foregik, og hvordan det stod til.
Nu er de så nede, hvorfor skal ikke være til at sige. Men alle de gange jeg har skrevet til dem i forbindelse med problemer med mit domæne, som komponenter på serveren mm. har det ikke taget over 10 min før jeg har fået svar.
Jeg har mærket det i siger til 4-5 gange allerede i år...
Avatar billede sexlir Nybegynder
18. juni 2003 - 22:39 #7
ellebaek, det glæder mig at du ikke har haft de store problemer, men for mig, hvor mine kunder er virksomheder, er det et stort problem, hvis e-mail m.m. ikke virker fordi buydomains.dk's navneservere er nede.
Det skal dog retfærdigvis siges at de normalt "kun" er nede få timer, men med alle de domains jeg har haft liggende hos dem er det virkelig et problem.
Efter at Brian Coppola overtog den danske side af buydomains.dk er det gået ned af bakken. Jeg kan ikke lade være med at spekulere på om firmaet er ved at gå konkurs, har glemt at betale nogle regninger til info-webs, der hoster deres navneservere eller om det er meningen at nedlægge den danske side
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2003 - 00:26 #8
så kører de igen
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. juni 2003 - 10:28 #9
Hejsa med-eksperter...

Jeg er efterhånden også ret irriteret over BDs håndtering, og har længe tænke på at flytte --- MEN

jeg har ingen anelse om, hvordan det skal foregå....

Er der nogen, som kan forklare (gerne dummy-mode) en 1-2-3 opskrift for, hvordan jeg flytter mine domæner (6 stk.) væk fra BD - kommer det til at koste - og hvor meget, hvikle overvejelser man skal tænke igennem, og __hvor lang tid der evt. går inden domænet er kørbart hos den nye!!!__...

Er der nogen, i vil foreslå at jeg flytter domænerne over hos i stedet (nb: de skal også have en mailserver kørende, da jeg ikke kan have sådanne kørende selv)

Selvfølgelig går jeg efter en forholdsvis billig (gratis?) løsning, da mine penge ikke lige er i overflod pt. - men er da også villig til at punge noget ud....

/Søren
Avatar billede ellebaek Nybegynder
12. juli 2003 - 17:33 #10
lukketid...?