Avatar billede xenocypraz Nybegynder
17. juni 2003 - 15:45 Der er 2 løsninger

Winodws Unix, NFS

Hejsa

Jeg har en UNIX maskine, ikke linux, som jeg skal have på et windows netværk,

Opgaven går på at der bliver lavet et NFS share på UNIX maskine, og så skal der en NFS klient på windowsen..

Jeg kan kun teste opstilling på linux maskiner, så jeg vil gerne bede om lidt hjælp..

Kan jeg få lov til at se en conf fil der virker (NFS) og kender nogle et godt NFS klient program til windows, skal kunne hentes i en demo eller evaluation så det kan testes inden køb...

det skal kun deles et bibliotek, med RW rettigheder

mvh

Nikolaj
Avatar billede esbenrt Nybegynder
18. juni 2003 - 08:59 #1
jeg har ikke forstået om unixmaskinen skal være server eller client, men såvidt jeg ved er samba din eneste mulighed i begge tilfælde.
http://samba.org/
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
18. juni 2003 - 11:06 #2
Hej igen, jeg tillader mig selv og tage halvdelen af pointene, jeg kan godt spørgsmålet måske ikke er det bedst formulerede til dags dato..

Men, jeg løste problemet ved at installere diskshare på windows maskinen, det virkede fint,

jeg fandt dd. ud af at vi ikke må installere programmer på UNIX maskinen, så samba er desværre ikke en mulighed, men helt klart den bedste løsning, men tak for hjælpen