Avatar billede froderen Nybegynder
13. juni 2003 - 13:14 Der er 14 kommentarer

Jeg kan ikke længere gå på sider med "sikker forbindelse"

Jeg kan ikke længere gå på fx. webbank m.v. Sider som bl.a. kræver en "sikker forbindelse" (og som også kører Java, hvis det har noget at sige).

Det hele er sket efter jeg har installeret min PC-Cillin firewall, der er åben for den port der skal være åben for, og jeg får ingen fejl der viser at det er firewallen der er problemet. JEg kan sagtens besøge andre sider.

Hvad kan problemet være. Det er bl.a. siden www.jyskenetbank.dk jeg ikke kan besøge. Bliver promptet at jeg nu går ind via en sikker forbindelse. Og så bliver jeg ellers bare smidt ind på den standard side der siger: "Cannot find server"
THE PAGE CANNOT BE DISPLAYED m.v.
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 13:23 #1
Nu skriver du ikke hvilken browser du bruger. Men har du prøvet at checke http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/jyskenetbank/fejlsogning/2679.asp
Avatar billede froderen Nybegynder
13. juni 2003 - 13:54 #2
Har prøvet, ellers tak for hjælpen... Det virker heller ikke det hjælp man får der. JEg kører Explorer
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 14:09 #3
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 14:10 #4
Har du sørget for følgende
"Om det er tilfældet, vil du sandsynligvis kunne få svar på ved at spørge den netværksansvarlige på stedet. Rent teknisk skal du spørge "om virksomhedens firewall tillader trafik via https://-protokollen på port 443"."
Dvs har du sørget for at port 443 er åben?
Avatar billede froderen Nybegynder
13. juni 2003 - 15:31 #5
Der er åben for port 443.
Og ja jeg kan godt se den nævnte side.
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 23:55 #6
Avatar billede froderen Nybegynder
15. juni 2003 - 15:59 #7
Ja den er prøvet af... og uden held.
Avatar billede the_collector Novice
15. juni 2003 - 23:12 #8
Nu kender jeg ikke lige specifikt til pc-cillin firewallen. Men er der i en af menuerne mulighed for at ændre noget vedrørende HTTPS?
Har du prøvet at gå på netbanken med en anden browser, f.eks. mozilla eller opera. De findes www.mozilla.org og www.opera.no.
Avatar billede froderen Nybegynder
16. juni 2003 - 08:45 #9
Nej det er der ikke mulighed for, og nej jeg har desværre ikke andre browsere på min pc...
Avatar billede jepouls Nybegynder
16. juni 2003 - 09:00 #10
Har prøvet det samme med Nordea, Symantec firewall og WIN XP PRO, og hvor jeg kun var sat som bruger. Dette ændrede jeg til superbruger, og så virkede det.
Avatar billede froderen Nybegynder
16. juni 2003 - 09:04 #11
Jeg har prøvet en sikker forbindelse ved ToldSkat og ved Jyske Bank. JEg kører WinXP, men jeg forstår ikke helt hvad du mener ?
Avatar billede jepouls Nybegynder
16. juni 2003 - 15:59 #12
Det jeg har oplevet, er at hvis man ikke er superbruger/administrator på XP kan det give problemer med bankernes sikkerhedssystemer.
Avatar billede the_collector Novice
10. juli 2003 - 15:01 #13
Hvilken version af Windows bruger du?

Hvis det er XP og du ikke har administrator rettigheder, så find stien til din nøglefil til netbanken og giv alle ret til at skrive til biblioteket. Men hvis det eneste du har gjort er at installere pc-cillin, så er det næppe problemet.

Jeg vil lige sige at min kone ikke har admin rettigheder på vores XP pro, men hun kan uden problemer logge på Nordeas netbank og jeg har ikke ændret i rettigheder til nøglefilen. Så derfor er ovenstående et langt skud i tågen.
Avatar billede the_collector Novice
07. august 2003 - 15:27 #14
Lukketid?