Avatar billede sysop Juniormester
12. juni 2003 - 21:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjælp kan ikke boote fra cd.

Jeg er ved at installere XP på en ældre pc(ca 3 år gammel pentium II 400). Den vil bare ikke boote fra cd drevet den skriver noget med error code 5. Jeg har selvfølgelig prøvet med boot disketter men så var den ca 2 dage om at installere filerne og fejlede så tilsidst. Jeg ved at der kan bootes fra cd'en på andre computere. Jeg har også prøvet at sætte harddisken i en nyere computer og så lave installationen. Det lykkedes også fint lige indtil harddisken brændte af. Jeg må selvfølgelig købe en ny disk men hvordan løser jeg dog det her problem?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. juni 2003 - 21:33 #1
Køb et nyt CDdrev med det samme, når du alligevel køber en ny HD.
Du er 100% sikker på at CDR står som First Boot Device i BIOS?
Avatar billede schoesler Nybegynder
12. juni 2003 - 21:37 #2
Installer win 98se først(boot diskette)  og derefter upgrader til xp
Avatar billede osterballe Nybegynder
12. juni 2003 - 23:03 #3
jeg vil give fromsej ret røb et nyt cd-rom drev
Avatar billede osterballe Nybegynder
12. juni 2003 - 23:03 #4
køb
Avatar billede sysop Juniormester
13. juni 2003 - 15:37 #5
Jeg prøver lige et nyere drev. Vender tilbage.
Avatar billede sysop Juniormester
15. juni 2003 - 09:58 #6
Nyt cd drev var løsningen. Jeg havde allerede prøvet ideen med win98 først, men virkede heller ikke. Fromsej ligger du et svar?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. juni 2003 - 09:59 #7
Så gerne.
Avatar billede sysop Juniormester
15. juni 2003 - 10:02 #8
Vi takker for hjælpen.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. juni 2003 - 10:05 #9
Velbekomme.
Tak for points.*S*