Avatar billede thorus Nybegynder
12. juni 2003 - 09:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

GDlib install på FreeBSD??

Hvordan installere man GDLib på en Freebsd 5.0 ?
Avatar billede dank Nybegynder
12. juni 2003 - 09:45 #1
Ports? Måske noget i retning af:

cd /usr/ports/graphics/gd2
make install && make clean
Avatar billede thorus Nybegynder
12. juni 2003 - 10:19 #2
ports?
Avatar billede thorus Nybegynder
12. juni 2003 - 10:30 #3
Er der ikke en install vejledning et sted?
Avatar billede dank Nybegynder
12. juni 2003 - 10:47 #4
benytter du ikke ports?
Avatar billede dank Nybegynder
12. juni 2003 - 10:47 #5
Hvordan installerer du normalt programmer? pkg_add eller hu'r? Er BSD nyt for dig?
Avatar billede thorus Nybegynder
12. juni 2003 - 11:04 #6
ja det er nyt for mig..
Avatar billede thorus Nybegynder
12. juni 2003 - 11:05 #7
Er der ikke en vejledning et sted hvor der står hvordan man får den installeret?
Avatar billede dank Nybegynder
12. juni 2003 - 11:25 #8
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/ports-using.html

gør som der står i 1 - 8

derefter

cd /usr/ports/graphics/gd2
make install && make clean
Avatar billede thorus Nybegynder
12. juni 2003 - 15:20 #9
den har installeret men den bliver ikke vist i "info php" og den kommer med den her fejl:

Fatal error: Call to undefined function: imagecreatefromjpeg() in /usr/home/www/xxx.dk/html/users/tilfoej_billede.phtml on line 79

og på linie 79 står der de med imagecreatefromjpeg.
Avatar billede dank Nybegynder
12. juni 2003 - 15:44 #10
ja.. det er fordi du skal installere php med support for dette.. det er et selvstændigt spørgmsål.

Denne her kan vist god lukkes.?
Avatar billede martinbk Nybegynder
13. juni 2003 - 01:23 #11
dank: man kunne jo også være venlig og forklarer ham at nu bør han gøre følgende:
cd /usr/ports/www/mod_php4 ; make deinstall ; make clean ; make install

og så vælge support for hvad han nu skal bruge i php GDlib MySQL etc.
Avatar billede dank Nybegynder
13. juni 2003 - 09:38 #12
holybull> Ja det kunne man.. man kunne også bare kigge lidt på brugerens statstik: 0 besvaret, 17 oprettet heraf kun 5-6 lukkede.
Avatar billede martinbk Nybegynder
16. juni 2003 - 02:32 #13
jeg svarer da heller ikke på mange spørgsmål.. og spørger også om en del.. men primært fordi jeg ikke har tålmodighed til netop sådan noget her (var vist i godt humør sidst)
Avatar billede dank Nybegynder
19. juni 2003 - 00:52 #14
kommenter eller luk spørgsmål.!!!