Avatar billede maria_zon Nybegynder
11. juni 2003 - 22:44 Der er 8 kommentarer

sort hvid skærm på TV

Jeg har et Radeon 9100 grafik kort som jeg gerne vil forbinde til et TV via et S-VHS kabel og en scartstik adapter. Når det bliver tilsluttet er der kun sort/hvid billede på skærmen. Hvad skal der til for at få det til at fungere med faver?
Avatar billede yesyes Nybegynder
11. juni 2003 - 22:47 #1
har hørt det kunne være scart stikket på tvet hvis det er et ældre fjernsyn
Avatar billede pfp Nybegynder
11. juni 2003 - 22:48 #2
1. Indstil dit grafikkort til PAL istedet for NTSC.
2. Hvis du har et gammelt tv, kan det godt give sort/hvid problemer. Der kan købes et lille "omformer" kabel i f.eks. Fona for at fixe problemet.
Avatar billede pfp Nybegynder
11. juni 2003 - 22:48 #3
Kan også købes på www.av-connection.dk, men prøv lige med PAL først..
Avatar billede osterballe Nybegynder
11. juni 2003 - 22:49 #4
Køb dig et nyt fjernsyn med S-video da vi snakker to vidt forskellige systemer.
der er også den mulighed at købe en adabter der køre fra S-video til RGB
Avatar billede pfp Nybegynder
11. juni 2003 - 22:50 #5
osterballe -> Du kan altså godt køre dit SVHS ind i et specielt scart stik i de fleste tilfælde...det bruger jeg selv..
Avatar billede maria_zon Nybegynder
11. juni 2003 - 23:00 #6
Mere info:
Styre system = XP
Opløsning på Grafik kort sat til 800X600 og til PAL-G
TV er nyt Samsung TX-20P1
Avatar billede pfp Nybegynder
11. juni 2003 - 23:15 #7
bruger du windows standard drivere eller de rigtige der hører til produktet?
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. juni 2003 - 10:24 #8
Prøv at se om du ikke har 2 eller flere AV kanaler på dit TV (ligger før kanal 0).

På mit Phillips skal jeg ned på kanal AV-2 for at få farverne med (AV-1 giver sort/hvid). Det er vidst noget med, at kanalerne er beregnet til noget forskelligt, og derfor sendes ikke alle signaler igennem.

Prøv også at skifte mellem de forskellige stik du har på TV'et, da de også sender forskellige signaler igennem... (F.eks. kan 2 scart stik se ens ud, men reelt er de det ikke, da det ene sender RGB og det andet et-eller-andet-format)

/J