Avatar billede Slettet bruger
01. december 2000 - 18:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Log på phpmyAdmin

Når jeg vil logge ind på min phpmyadmin få jeg denne besked \"PHP has encountered an Access Violation at 10D24D15\"  hvorfor?

og hvordan rettes den?
Avatar billede alvion Nybegynder
01. december 2000 - 18:51 #1
Lidt mere info:

Styresystem, Webserver og version af PHP

Hvis du bruger PHP4.0, så også info på om du bruger php.exe eller phpisapi.dll
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2000 - 19:06 #2
Phpmyadmin ligger på en NT, men selve mySQl databasen ligger på en Unix hvor den virker som den skal.

Via config.inc i phpmyadmin har vi bedt dem om at hente fra anden maskine.

Det er php 4.0 der køre på NT´en
Avatar billede alvion Nybegynder
01. december 2000 - 20:53 #3
I så fald formoder jeg, at du har valgt at sætte PHP op med ISAPI udgaven.

Lad være med det, den er stadig meget ustabil. ISAPI-dll\'en blev introduceret i PHP 4.0, og netop fordi den skal opfylde kravene fra ISAPI, benyttes der tråde, hvilket ikke har været implementeret i PHP. (PHP kommer jo fra Linux, hvilket er et ikke-tråde operativsystem)

Brug istedet .EXE udgaven. Det du skal gøre er følgende:

1) I IIS-manageren skal du åbne properties for det website, som benytter PHP.
2) Klik på fanebladet \"Home directory\", under Application klikker du på knappen \"Config\".
3) I listen over installerede fortolkere, finder du den, som du har indsat for .php extensions og klikker \"Edit\"
4) Ret executable-stien til php.exe, f.eks.

C:\\php\\sapi\\php4isapi.dll -> C:\\php\\php.exe

de øvrige indstillinger skal du ikke pille ved.

Husk, at hvis du har flere websites sat op til at bruge PHP, og de er IKKE sat op til at køre i \"Seperate Memory Space\", SKAL du foretage ovenstående rettelse på dem alle. For fejler en, så fejler de alle.
Avatar billede zenith_ Nybegynder
03. december 2000 - 23:56 #4
Jeg har oplevet akkurat samme problem, og har også døjet med det, men har samtidigt fundet en løsning. Jeg vil dog nok som udgangspunkt bruge \"alvion\"s løsning til dig, men kører selv (også videre med) DLL\'en.
Løsningen er at åbne en kommando-prompt (Start->Kør..->skriv \"command\" i konsollen
og tast nu følgende
Net stop w3svc
dette vil stoppe IIS 5.0 serveren. For at starte den igen skriver du bare:
net start w3svc
Jeg er ikke klar over om der er en \"restart
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2001 - 23:32 #5
spm lukket
Avatar billede alvion Nybegynder
19. april 2001 - 00:20 #6
Undskyld mig, men hvorfor er det lige at jeg ikke får point for den dér?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2001 - 10:52 #7
Fordi jeg aldrig fik \"lortet\" til at virke og jeg gider ik have spm åbnet i al evighed.
Avatar billede alvion Nybegynder
20. april 2001 - 18:36 #8
Prøvede du det jeg foreslog?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2001 - 20:08 #9
Ja tro mig jeg har prøvet alt.... men ligemeget jeg har droppet det for 2 mdr siden men kunne ik komme ind på eksperten fordi jeg ik havde access af en eller andne årsag derfor har jeg først gjort noget ved det nu...