Avatar billede brevkasserne Nybegynder
06. juni 2003 - 19:44 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Bedste digitalkamera til omkring 2000-2500,-

Titlen siger vel sig selv!
Og det skal ikke bare være et link til edbpriser.dk, men være baseret på begrundelse!
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. juni 2003 - 19:47 #1
panasonic dmc f7, kan fåes hos merlin til ca 2499
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
06. juni 2003 - 19:48 #2
som sagt ville jeg vælge den. baseret på flg. 2 x leica optisk zoom. 2.1 megapixel. stålhus.. lækker sort farve.
Avatar billede donwang Nybegynder
06. juni 2003 - 20:12 #3
Det her medion, som er lidt nede af dokumentet: http://www.fona.dk/katalog_uge21/12121.udeliv.FINAL.pdf
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
06. juni 2003 - 20:48 #4
Hvad synes I om Canon's PowerShot A300 til ca. 2000,-???
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
06. juni 2003 - 20:52 #5
alle canon's powershot er rigtig gode kameraer men jeg synes nu du skulle betale lidt mere og få lidt mere kamera (man får jo hvad man betaler for)

jeg synes du skulle overveje et Olympus C-720 (http://www.laptops.dk/?s=166)

men forklar lidt hvad du skal tage billeder af så er det nemmere
Avatar billede chili17 Nybegynder
06. juni 2003 - 20:52 #6
I tidsskriftet "digitalfoto" var der denne måned en test med temaet - bedste camera under 2500kr.
vinder blev Nicon Coolpix 2100 til en pris på 2499kr
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
06. juni 2003 - 21:13 #7
Det skal være et digital-kamera som kan erstatte hvad man nok kan kalde et alm. godt kamera!
Billederne skal være af god kvalitet altså til udprint i 10x15 og deromkring.
Jeg har prøvet et billigt digital-kamera med 1.3MP, som ikke helt levede op til min forventninger.

Det skal bruges som all-around-kamera... Ferie, lejligheder osv. osv.!

Det er altså ikke til professionelt brug, men derfor kan man jo godt være kræsen ;-)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. juni 2003 - 21:40 #8
Du kan ikke erstatte et alm. godt kamera med et digitalt i den prisklasse. :o)

En almindelig 35 mm film har en opløsning der svarer til 15 mio. pixels, så der er et stykke vej endnu. Men du kan lave ganske udemærket billeder i 10x15 cm med et 2,5 mio. pixels kamera, fordi
forhandleren fremkalder billederne i en opløsning på 240 dpi.

/per
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
06. juni 2003 - 21:45 #9
Efter dine krav vil jeg helt klart sikkert stadig anbefale Olympus c-720
det er et rigtig godt kamera, jeg kan da lige nævne et par fordele:

Rigtig good (og meget) zoom
god kvalitet
rubust
nemt med følgende software
både godt til amatør foto men også strejfer da også lige prof brug
godt til "all-round" som du skal bruge det til
Avatar billede iq-n Nybegynder
06. juni 2003 - 22:59 #10
Jeg ville råde dig til at bruge 375,- mere og købe dette:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324587982

Det er det mest foretrukne kamera i den prisklasse, og det kan meget mere end konkurenternes til samme pris.

her kan du læse alt om det, plus du kan sammenligne det med andre:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_a70.asp
http://www.dpreview.com/reviews/stats.asp

Mit råd er; brug lidt mere og få langt mere for pengene... :)