Avatar billede foreignhelp Nybegynder
05. juni 2003 - 23:32 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Problemer med login script

Hej Jeg har akut behov for hjælp med at rette et login script (3 filer) som ikke vil virke - hvem vil rette det for småfejl - Evt mod betaling. Dog skal det klares iaften.
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
05. juni 2003 - 23:33 #1
Jeg benytter mig af access database, global.asa samt asp.
Brugerne kan godt logge på men de skal logge ind helæe tiden pga. fejl...
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 23:34 #2
Har du et link?
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. juni 2003 - 23:35 #3
Noget kode?
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
05. juni 2003 - 23:39 #4
Åh ja, linket er her: http://www.mindbodysoul.dk/a_medlemmer/login.asp

eagleeye: Jeg vil gerne emaile koden, da jeg helst ikke vil lægge koden ud her. OK
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 23:40 #5
Kan du ikke lukke et par af disse også:
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?sort=%40&order=asc&catid=0&q=&navn=foreignhelp&option=22

Du har næsten 1000 point ude at svømme.
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. juni 2003 - 23:43 #6
Har du en test bruger + password?

Bruger du sessions til at huske på folk er logget ind?

Loader du login filen via en anden server?
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
05. juni 2003 - 23:51 #7
eagleeye: det er vist begge dele (NB!- jeg har ikke selv lavet scriptet, så jeg ved ikke så meget...)

Det er både session & cookies - ved jeg
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. juni 2003 - 23:55 #8
Er det konsekvent fejl eller kun nogle gange?

Hvis du har en test bruger som vi kan logge ind med, eller guest
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
05. juni 2003 - 23:59 #9
brugernavn: test
password: test
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
06. juni 2003 - 00:01 #10
Det er hver gang at brugerne ikke huskes hvis de har valgt det. Nogle enkelte brugere fortæller at de slet ikke kan logge ind. Men får fejlangivelse at password eller brugernavn ikke stemmer, selvom de taster korrekt data. Kan det have noget med cookie at gøre? At de simpelthen udelukkes?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 00:22 #11
Hvis man slår cookies og session fra ser det ud som om man bliver logget ind, men vælger man en side ryger man ud.

Det lyder underlidt, det kan jeg ikke gennemskue lige nu og jeg skal også i seng nu.

Denne: "Det er hver gang at brugerne ikke huskes hvis de har valgt det" Hvad mener du med den?
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
06. juni 2003 - 00:24 #12
PÅ login siden kan brugerne vælge "husk mig", så de ikke skal logge ind hver gang de besøger siden. Det er hovedproblemet lige nu.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 00:25 #13
Det virker også fint nok, men den viser ikke kryds i Husk mig næste gang man kommer ind på siden.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 00:28 #14
Ok, nu er jeg lidt forvriret. Hvis jeg trykker på det link du har vist og trykker "Login" så står siden bare og loader-loader-loader der sker ikke noget.
Hvis jeg åbner en ny IE paster linket ind, trykker på "login" bliver jeg logget ind med det samme.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 00:33 #15
Det er i din Autologin den er gal. For hvis jeg går ind på http://www.mindbodysoul.dk/ og skifter side så siger den jeg ikke er logget ind.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 00:36 #16
Den validere fint brugernavn og password, men Autologin får ikke gemt enten en Cookie eller en Session variable man er logget ind.

Autologin skal gemme det samme som login formen gemmer som holder styr på man er logget ind.
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
06. juni 2003 - 00:40 #17
Der skla altså nogle lidt mærkelige ting :-)  Jeg forstår ikke hvad du mener med: "loader-loader-loader der sker ikke noget"

Hvad er autologin?

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 00:49 #18
Når man sætte et kryds i "Husk mig" gemmes en cookie. I cookien ligger brugernavn og password, samt remeber=true.

Autologin kalder man det når en side selv logger folk ind. Der er sikkert en function som kaldes i global.asa Session_OnStart()

Den tjekker på om remember=true og tager så brugernavn og password og tjekke med Databasen. Så skal den jo sætte en Session variable som fortæller de andre sider at man er logget ind.

Hvis du kigger i koden for din login fil er det er tjek som tjekke indtastede brugernavn og password med databasen og der ligger den noget i session:
  Session("id") = rs("id")
eller
  Session("login") = "ok"

eller noget i den stil.

Autologin virker som hvis man slår cookies fra, den ser rigtigt brugernavn og password, men så snart man skifter side er man ikke logget ind.

Du skal havde gjort sådan at ved automatisk login gemmen de samme ting i session som ved login via formen.
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
06. juni 2003 - 00:51 #19
OK, jeg forstår lidt bedre.
Kan du fixe dette? Eller hvor finder jeg en der kan klare dette i nat?
Ved at jeg fremsender de 3 filer
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 00:55 #20
Jeg kan først kigge på det i morgen efter middag.
Men du kan evt selv sammenligne de to ting. De vil ligne hinanden meget hvor den ene henter fra Request.Form("xxx") vil den for automatisk login hendte med Request.Cookies("xxxx")
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
06. juni 2003 - 00:57 #21
De er ens:

<%
Dim sql,rsUser,username,password,page,stayloggedin,LConnectString,lconn,sqlflag

'Grab the submitted variables (page is the page they've come from, set by the hidden variable at the login box)
if Request.Cookies("remember") = "true" then
    username = Request.Cookies("username")
    password = Request.Cookies("password")
    remember = Request.Cookies("remember")
else
    username = Request.Form("username")
    password = Request.Form("password")
    remember = Request.Form("remember")
end if
page = Request.Form("page")
stayloggedin = Request.Form("stayloggedin")

if request("comebackto") <> "" then
        sReferer = request("comebackto")
        sGoBackTo = "?" & request.querystring
    end if
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
06. juni 2003 - 00:58 #22
Kan du have dem klar imorgen kl 1600?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 14:16 #23
Ok det er ikke der det går galt.
Der må være et sted hvor der gemmes noget i session ??
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
06. juni 2003 - 20:55 #24
eagleeye, kan jeg sende dig filerne via mail? eller kender du nogen der kan lave dem?

Jeg har også det mystiske problem, at enkelte medlemmer ikke kan logge ind selvom de indtaster korrekt brugernavn&password - Men når jeg indtaster deres data fra min PC kan jeg sagten logge ind. Hvad kan dette skyldes? Og jeg ved at de taster korrekt ind
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 21:06 #25
Hvis det er tastet korrekt ind, så kan det næsten kun være fordi de har slået enten cookies eller Session cookies fra.
Prøv at sende dem til eagleeye@c.dk så kan jeg prøve at kigge på dit auto login problem, der må være et eller andet som er forskelligt når det kommer fra formen eller fra cookien.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 21:26 #26
Er der noget sted du includer filen sigin.asp ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. juni 2003 - 21:36 #27
Hvis filen sigin.asp ikke includes så kan den ikke lave login fra cookie'en
Den skal includeres på alle de sider som du ønsker auto login på.
Avatar billede netro Nybegynder
07. juni 2003 - 15:48 #28
Har du opsat en a-record, så dine sider på serveren indlæses i en frame på en anden server?
Avatar billede foreignhelp Nybegynder
12. juni 2003 - 05:26 #29
Beklager jeg ikke har lukket denne - løb ind i en virus.

Eagleeye venligst svar så jeg kan give points
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. juni 2003 - 21:00 #30
Ok ;)