Avatar billede lsn1 Nybegynder
01. december 2000 - 08:38 Der er 9 kommentarer

DOS-program

Hvordan konverterer man en Delphi-appklikation til en DOS-applikation?
Sådan, at man kan kører programmet ude i MS DOS, med  buttons, listviews, og musecurser?

LSN
Avatar billede speedy Nybegynder
01. december 2000 - 08:41 #1
Det kan man ikke.

Det skal du selv lave fra bunden.

/SpEeDy
Avatar billede delphidaner Nybegynder
01. december 2000 - 09:34 #2
Enig med Speedy. Du kan gøre en Delphi-applikation til et konsolprogram med {$AppType Console}, og hvis du ikke bruger Windows-ting, som forms, markører, streams, osv. kan den faktisk køre i DOS.
Avatar billede lrj Nybegynder
01. december 2000 - 15:03 #3
delphidaner> Tjoh, det er nu nok så meget sagt. Den kan køre i et vindue under windows, men det er faktisk stadig en win32 applikation, så den kan ikke køre under ren DOS.

lsn> Ingen laver rene DOS-programmer længere - det er en død platform. Og *HVIS* du vil lave noget i dos, skal du have fat i fx. Borland Pascal 7, som er et DOS-program. Tro mig, det har du ikke lyst til :)
Avatar billede delphidaner Nybegynder
04. december 2000 - 07:44 #4
Irj >> Jeg har faktisk før haft Delphi konsol-applikationer kørende i DOS, fordi jeg undlod at include Win32 units. Lige så snart man har included en eller flere, så kører den ikke i DOS.
Avatar billede lsn1 Nybegynder
04. december 2000 - 09:06 #5
Jeg HAR prøvet Turbo Pascal 7.0. Jeg har den selv. Det er f...me kedeligt ZZZzzzz...
Avatar billede delphidaner Nybegynder
04. december 2000 - 11:26 #6
Hvad andet kan man forvente af et DOS-program?
Avatar billede lsn1 Nybegynder
04. december 2000 - 15:11 #7
Lige så meget som Transport Tycoon. Det kan kører i ren DOS, og så har man en musecurser, og tjaa...
det minder sq meget om en Windows-applikation.

LSN
Avatar billede lrj Nybegynder
05. december 2000 - 21:34 #8
lsn> Men tror du det har været nemt at lave? Tro om igen...
Avatar billede delphi Nybegynder
30. januar 2001 - 14:32 #9
Luk spørgsmålet: Svaret er givet - det er ikke (praktisk) muligt at konvertere et Delphi program til Dos.

Delphi