Avatar billede fuldstop Nybegynder
05. juni 2003 - 18:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

asp og batch - hente brugers ip til batchfil.

Jeg har en batchfil som henter noget information fra en sof2-server og skriver det til en tekstfil, som en asp-side så læser fra. Problemmet er at når der er flere som requester siden og batch filen skal skrive til samme teksfil på samme tid, så går det galt.
Kan man på nogen måde importere brugerens ip-add fra et asp.dokument, og skrive informationen til en text fil, som bliver døbt efter brugerens ip; eks. 343.4545.54656.txt
Hvordan gør man det i batch-filen.
(hved godt hvordan man henter brugerens ip vha. asp.)
Avatar billede fuldstop Nybegynder
05. juni 2003 - 18:10 #1
har følgende i batch filen, og det er rules.txt ogplayertext som skal laves om til noget unikt for den enkelte bruger:

cd C:\Inetpub\wwwroot\qstat25c\win32
qstat -q3s 62.212.75.131:20500 -R -nh > C:/Inetpub/wwwroot/rules.txt
qstat -q3s 62.212.75.131:20500 -P -sort F -of /Inetpub/wwwroot/status.txt -Ts /Inetpub/wwwroot/server.txt -Tp /Inetpub/wwwroot/player.txt
Avatar billede bertelbrander Novice
05. juni 2003 - 20:58 #2
Hvor får batch-filen "noget unikt for den enkelte bruger" (f.ex brugerens IP) fra?
Hvilken Windows version skal det køre på?
Avatar billede bertelbrander Novice
06. juni 2003 - 00:11 #3
Hvis du kalder batch-filen med brugerens IP som parameter kan du referere til den som %1:

cd C:\Inetpub\wwwroot\qstat25c\win32
qstat -q3s 62.212.75.131:20500 -R -nh > C:/Inetpub/wwwroot/%1.txt
qstat -q3s 62.212.75.131:20500 -P -sort F -of /Inetpub/wwwroot/status.txt -Ts /Inetpub/wwwroot/server.txt -Tp /Inetpub/wwwroot/%1.txt
Avatar billede fuldstop Nybegynder
06. juni 2003 - 09:24 #4
Det forstår jeg ikke helt, hvordan kan man vha. %1 henvise til en ip-add. i et asp-dokument? ;0)
OS:win2k
Asp siden ligger også i /Inetpub/wwwroot/ og henter der vha. Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") ip-add på personen.
Når brugeren henter siden, starter asp.-dokumentet vha. aspexec batch-filen, som henter informationen fra sof2-serveren, og skriver dem til txt.-filerne, som asp-dokumentet også læser fra.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
06. juni 2003 - 09:37 #5
sådan requestes bat-filen fra asp-dokumentet:

<%
  Set Executor = Server.CreateObject("ASPExec.Execute")
  Executor.Application = "C:\Inetpub\wwwroot\Request.bat"
  Executor.ShowWindow = True
  strResult = Executor.ExecuteWinApp
%>
Avatar billede bertelbrander Novice
06. juni 2003 - 14:02 #6
Tillad mig at repetere:
"Hvis du kalder batch-filen med brugerens IP som parameter kan du referere til den som %1".
DVS at når du kalder batch-filen skal du angive IP addresen som parameter, jeg har ingen ide om hvordan man gør det fra ASP, men jeg vil tro at der er muligt.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
06. juni 2003 - 14:48 #7
ok tak for hjælpen bertel.
Er du stadigvæk ikke til pointkapløbet?
Avatar billede fuldstop Nybegynder
06. juni 2003 - 14:59 #8
jamen det var jo ganske simpelt:

<%
  Set Executor = Server.CreateObject("ASPExec.Execute")
  Executor.Application = "C:\Inetpub\wwwroot\Request.bat"
  Executor.Parameters = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
  Executor.ShowWindow = True
  strResult = Executor.ExecuteWinApp
%>

og så %1 i batchen som du sagde.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
06. juni 2003 - 15:17 #9
bertelbrander, åske kan du forklare mig hvorfor den kun skriver den ene textfil (den i rules-mappen):

cd C:\Inetpub\wwwroot\qstat25c\win32
qstat -q3s 62.212.75.131:20500 -R -nh > C:/Inetpub/wwwroot/rules/%1.txt
qstat -q3s 62.212.75.131:20500 -P -sort F -of /Inetpub/wwwroot/status.txt -Ts /Inetpub/wwwroot/server.txt -Tp /Inetpub/wwwroot/%1.txt
Avatar billede wesker Nybegynder
06. juni 2003 - 15:26 #10
bare lige en hurtig kommentar:
hvorfor ikke bruge sessionid istedet ?
med ip kan du jo risikere brugere bag samme eksterne ip laver samme fil navn?
sessionid er jo altid unikt på IIS.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
06. juni 2003 - 15:38 #11
hvordan laver man sådan et sessionsid, wesker?
Avatar billede bertelbrander Novice
06. juni 2003 - 20:44 #12
Jeg kender ikke qstat, så jeg er ikke sikke på at jeg kan forklare det.
Er det kun den sidste fil den ikke laver (-Tp /Inetpub/wwwroot/%1.txt) eller er det alle filerne i sidste kald til qstat?
Måske ville det hjælpe at se et screen dump.
Jeg forsøger stadig at ungå at få points.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
06. juni 2003 - 20:53 #13
det er mig der fucker op i det, det virker (sådan skulle det se ud):

cd C:\Inetpub\wwwroot\qstat25c\win32
qstat -q3s 62.212.75.131:20500 -R -nh > C:/Inetpub/wwwroot/rules/%1.txt
qstat -q3s 62.212.75.131:20500 -P -sort F -of /Inetpub/wwwroot/%1.txt -Ts /Inetpub/wwwroot/server.txt -Tp /Inetpub/wwwroot/player.txt

men tak for hjælpen ;0)
Avatar billede fuldstop Nybegynder
08. juni 2003 - 16:02 #14
Hej igen bertelbrander.
Du må sku undskylde jeg bliver ved med at plage dig ;0)
men er det muligt at overføre flere parametre til en batchfil, og i så fald hvad skal de så hedde istedet for %1?.
Avatar billede bertelbrander Novice
08. juni 2003 - 19:53 #16
Hvis du ikke har fundet ud af det:
Parametrene hedder %1 %2 %3 etc.
Avatar billede fuldstop Nybegynder
20. juni 2003 - 17:22 #17
lukket