Avatar billede thrill Nybegynder
04. juni 2003 - 21:53 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Monitor sender høj hyletone ud

Min IBM P96 19" monitor fra '2000 er pludselig begyndt at "hyle", med mellemrum, dvs. der kommer en meget ubehagelig hyletone fra den - som om man skulle tro at man havde fået tinnitus.

Er skærmen kaput, eller kan der gøres noget ved problemet ? (ud over at slukke den.....)
Avatar billede bredker Nybegynder
04. juni 2003 - 21:56 #1
du kan prøve at rense den
tag kabinettet af og støvsug den
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2003 - 21:57 #2
Nedsæt Hz og se om det hjælper. Du gør det i Windows under egenskaber for skærmen.
Avatar billede riversen Nybegynder
04. juni 2003 - 21:58 #3
hjælper det at sætte den ned i hz?

min ven har haft samme problem dog kun under opstart, hvilket løstes med at sprøjte hårlak på spolen (hedder det vist)
Avatar billede thaufer Nybegynder
04. juni 2003 - 21:58 #4
det er muligvis din strømforsygning der er fucked.
Avatar billede thaufer Nybegynder
04. juni 2003 - 21:59 #5
riversen, yeah - har hørt det samme - man kan gøre et eller andet trick med spolerne i strømforsygningen
Avatar billede riversen Nybegynder
04. juni 2003 - 22:01 #6
så passer det vist godt. Hårlak i spolerne :-)
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. juni 2003 - 22:14 #7
Ved ikke med hårlak.. Men man kan sprøjte noget (kan ikke huske hvad det hedder, men har selv lige gjort det) Men det er ikke noget der skulle virke som om den var ny, der er kun begrænset tid af hvad jeg ved
Avatar billede thrill Nybegynder
05. juni 2003 - 16:16 #8
Tak for jeres svar, problemet er lidt underligt, for nu har der ikke være nogen hyletone siden i går, jeg har dog problemer med at selve skærmindstillingerne ofte ændres ved opstat af pc'en så skærmen kommer ned på 85hz, og billedestørrelsen ikke passer, men når der genstartes er den normale instilling tilbage med 100hz igen.