Avatar billede ameq Nybegynder
04. juni 2003 - 09:26 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Client computer kan ikke finde domainet

Jeg har lige sat en Domain Con. op og nu skal jeg have en client computer på. Så kører jeg den guide inde under Egenskaber for denne computer også Netværks-Id, når jeg kommer til et sted hvor jeg har skrivet vilken bruger som skal på, hvad computeren skal hedde og skrevet vilken bruger som har ret til at opret bruge på domainet. Så kommer den med en fejl besked med at "Netværkstien blev ikke fundet." Hvordan løser jeg det problem?
Avatar billede baziez Nybegynder
04. juni 2003 - 09:59 #1
Vil du have de to komputer til at være på netværket?
Avatar billede ameq Nybegynder
04. juni 2003 - 10:04 #2
ja hvis jeg går under Netværkssteder og der ind ad så kan jeg godt se den, jeg ligger jeg ligger i samme arbejdes gruppe, for at havet prøvet det...
Avatar billede kdn Nybegynder
04. juni 2003 - 10:07 #3
Installer DHCP på serveren, og hak "Hent automatisk IP-Adresse" af på clienten og genstart denne.

//kdn
Avatar billede baziez Nybegynder
04. juni 2003 - 10:11 #4
Okay, det du nok skal er at du skal sætte ip adreser op til de to computer. DHCP server skal du sætte op til 192.168.0.1/255.255.255.0 og klienten til at hente den automatisk. hvis klienten får ikke en en som ligner 192.168.*.* dette så har du ikke instaleret DHCP ordenligt. Men derfor kan du aligevel sætte de to komputer til fastr ip begge to så spare du på DHCP pakkerne :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. juni 2003 - 10:12 #5
Anders din bandit.... =)

har du tilføjet ip'en på serveren til din primære dns?
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. juni 2003 - 10:15 #6
Husk lige at det skal være administrator, eller en bruger med administrator rettigheder du skal bruge til at godkende den som domain maskine....... =)
Avatar billede ameq Nybegynder
04. juni 2003 - 10:17 #7
kdn baziez : Vi har en DHCP server (i routeren) og ja det er i samme subnet.
zyphon : Kender jeg dig? og vi bruger en dns server ude af huset...
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. juni 2003 - 10:22 #8
måske.. =)
dns server ud af huset ??
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. juni 2003 - 10:24 #9
Start med at få DNS konfigureret korrekt internt, dvs. din DC kører DNS med forwarders til din ISP's. Alle klienter skal bruge serveren som DNS server.

Når det er konfigureret, så fortsæt med dit problem.
Avatar billede lassebm Nybegynder
04. juni 2003 - 10:29 #10
Du kan evt. prøve at sætte ip, og dns manuelt, så du kan se om det løser dit problem...

Bare husk at du skal have det inden for samme IP klasse, og at IP'en på serveren skal tilføjes som primær dns på klienten..

Det lyder som om det er problemet, men er ikke sikker...
Avatar billede baziez Nybegynder
04. juni 2003 - 10:34 #11
Det kan også bare være at det var en mus der har bidt din net stik i stykker
Avatar billede ameq Nybegynder
04. juni 2003 - 10:34 #12
dns server ud af huset ?? <- det vil sige at det er min ISP som har/hoster den.
Avatar billede ameq Nybegynder
04. juni 2003 - 12:27 #13
okey jeg havet gemt at sætte dns som pri på client pcen...