Avatar billede caviar Nybegynder
03. juni 2003 - 13:56 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

XP lukker ikke ned

Når jeg trykker Start>Luk computeren o.s.v bliver skærmen grå som den plejer men mere sker der ikke.
Så kommer der farve på igen og den lukker ikke ned.

Nogen løsning??
Avatar billede riversen Nybegynder
03. juni 2003 - 14:12 #1
prøv start --> kør --> sfc /scannow [enter]

winxp cd'en skal sidde i cd-rom drevet
Avatar billede killer_bee Nybegynder
03. juni 2003 - 14:13 #2
hvor meget ram har du
Avatar billede caviar Nybegynder
03. juni 2003 - 14:30 #3
Jeg arbejder på sygehuset og pc'erne er installeret over netværket. Jeg har ingen CD.
Der er 256 Mb Ram i.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
03. juni 2003 - 14:38 #4
når du prøver at lukke ned siger den noget med at en program ikke kan lukke ned og der popper op det dialog med 'End Now' knappen?
Avatar billede soda Nybegynder
03. juni 2003 - 16:03 #5
Har du for nyligt installeret nogen nye programmer ? - Hvis man installerer et gammelt program på en Win2000/XP, så kan den godt lave rav og få en PC til at lade være med at lukke ned. Andre får dem til, at genstarte.
Avatar billede caviar Nybegynder
05. juni 2003 - 09:01 #6
Nej ingen meddelelse om at der er et program, der skal lukkes ned.
Så vidt jeg ved, er der ikke installeret noget.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
05. juni 2003 - 09:08 #7
Ok.. havde nemlig samme problem med min kærestes comp.. fandt ud af det var pga lydkortet, det var en SB Live kort og jeg havde installeret driver til den , løsningen var at afinstallere driver og lade XP installere sine ejne drivere.. så kunne comp'en lukke fint...
Men den kom nemlig med en besked om blalbla ku ik lukke...
Avatar billede caviar Nybegynder
05. juni 2003 - 09:41 #8
Næ, jeg kender godt det der med "Kunne ikke lukke ned og bla bla" =) - du skulle vel ikke ha flere gode ideer?
Avatar billede killer_bee Nybegynder
05. juni 2003 - 09:47 #9
desvære... ram var det andet bud men det ser ud til at du har nok af det.. Det kan jo også være noget af din hardware Xp 'ikke kan lide'... prøv opdatere drivere til .. je ... alt din hardware?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 09:48 #10
Avatar billede caviar Nybegynder
05. juni 2003 - 10:11 #11
Schulze> det tjekker jeg lige.
Killer Bee> Ja, når jeg har prøvet at læse lidt på Schultz' artikel - så bliver det nok næste skridt..
Avatar billede killer_bee Nybegynder
05. juni 2003 - 10:29 #12
skriv så hvordan du løser det ..
Avatar billede caviar Nybegynder
06. juni 2003 - 08:53 #13
Hej igen, ja brugeren er først tilbage fra ferie i næste så det varer lidt før I hører fra mig.
Foreløbig tak for hjælpen og go weekend.
Avatar billede caviar Nybegynder
18. juni 2003 - 10:18 #14
Jeg ved det er længe siden... Da brugeren kom tilbage, var der ikke flere problemer. Herligt nok, men hvad der løste det kan jeg ikk svare på =)