Avatar billede martinbk Nybegynder
31. maj 2003 - 04:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

SNMP hjælp til total newbie

hejsa jeg har et mindre problem jeg er ejer af en D-Link DI-604 router, som jeg gerne ville have MRTG til at kører stats på, nu ligger det midlertidigt sådan at jeg ikke kan få nogen form for kontakt til routeren via MRTG's cfgmaker, nu ville jeg så gerne vide hvordan jeg kan finde ud af om SNMP overhovedet virker (jeg har kigget i min routers webinterface, og der er det slået til både local og remote, mit get community står til "public", og mit set community til "private")
håber på lidt hjælp
Avatar billede mor1943 Nybegynder
31. maj 2003 - 08:41 #1
jeg kan ikke få grafik på jubii chatten , og ved ikke hvordan jeg skal gøre , de ved ingen ting på jubii
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
31. maj 2003 - 09:16 #2
prøv om du kan få hul igennem med denne http://intetnet.dk/stg.zip
-hvis du kan, så virker snmp, og hvis ikke.......
hvordan ser din mrtg.cfg ud?
Avatar billede martinbk Nybegynder
01. juni 2003 - 03:04 #3
tinepingvin jeg har ikke nogen MRTG conf, jeg prøvede mig blot frem med MRTG's egen cfgmaker, men den kunne ikke få nogen form for info fra min router, den lille windows app du gav et link til virker fint og henter fint info ud fra routeren
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
01. juni 2003 - 07:16 #4
oki.. hehe, min fejl, var lidt stiv da jeg overså kategorien.. hehe, men rart at vide det virker. hvilken syntaks bruger du på cfgmaker?
jeg har pastet min egen mrtg.cfg her http://intetnet.dk/  der er 2 stk, den ene til en cisco 677, og en til en dlink di 804. -efter min erfaring, er det som regel er prob at får cfgmaker til at generere en .cfg fra en dlink router.
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
25. juli 2003 - 13:11 #5
kunne man få en kopi af stg.zip? jeg har nemlig samme problem med min speedstream 5781 router. jeg kan ikke se om snmpwalk er ok :(
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
25. juli 2003 - 22:26 #6
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
26. juli 2003 - 16:46 #7
tak skal du have :)
Avatar billede martinbk Nybegynder
02. august 2003 - 04:11 #8
ikke rigtig noget brugbart desværre
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
02. august 2003 - 07:11 #9
har du læst guiden på mrtg.org ?
Avatar billede erter Nybegynder
08. oktober 2003 - 01:07 #10
Tinepingvin: Kan du poste en litt mer nøyaktig link til din mrtg-dlink804.cfg fil.
Har problemer med mrtgcfg selv om jeg spesifiserer snmpV2 mot min di-604 router. Eller om du kan kan vise hvilke parameters du brukte for å opprette din cfg fil for dlink'en.

tusen takk :)

(From norway, so if the text isnt understandable in Denmark ill post in english next time:)
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
08. oktober 2003 - 09:05 #11
undskyld for det brudte link.. http://intetnet.dk/mrtg.cfg  skulle virke.
det den cfg som jeg har brugt i mere end 1 år nu..